dc.contributor.advisor | Aydın, Abdulah | |
dc.contributor.author | Erbey, Öznur | |
dc.date.accessioned | 2024-08-08T20:08:39Z | |
dc.date.available | 2024-08-08T20:08:39Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=rcbWnuqW6HxCZ_98ARapgguDjs9-rI1-oaaTKRTja0BouIjVUQSicgceZsutViiB | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12513/6107 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; ilköğretim öğrencilerinde öğrenme stillerinin fen ve teknoloji dersi başarısı üzerine etkisini incelemektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden; tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Kırşehir Merkez ilçesinde bulunan ilköğretim okulları oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Kırşehir Merkez İlçesinde bulunan ilköğretim okullarından; İMKB İlköğretim Okulu, Cumhuriyet İlköğretim Okulu, Sırrı Kardeş İlköğretim Okulu, Vali Mithat Saylam İlköğretim Okulu ve Aşıkpaşa İlköğretim Okulunda okuyan toplam 300 7.sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışma, 113 kız ve 116 erkek öğrenci olmak üzere toplam 229 örneklem üzerinde yürütülmüştür.Çalışmada veri toplama araçları olarak; i) öğrenci başarısını ölçmek için ?Fen ve Teknoloji Dersi Başarı Testi?, ii) öğrencilerin öğrenme stillerini tespit etmek için ?Kolb Öğrenme Stili Anketi? ve iii) bu çalışmanın araştırmacısı tarafından hazırlanan ?Kişisel Bilgi Formu (2010)? kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel çözümlenmesinde SPSS 17.0 paket programı kullanılmıştır.Bu analizler sonucunda yedinci sınıf öğrencilerinin; Fen ve Teknoloji dersi başarı puanları ile öğrenme stillerine bakıldığında özümseyen öğrenme stilinin öne çıktığı görülmüştür. Fen ve Teknoloji dersi başarı puanları ile cinsiyete bakıldığında erkeklerin daha başarılı olduğu belirlenmiştir.Adı geçen çalışmanın yapıldığı ilde Fen ve Teknoloji öğretmenlerinin ders sunumlarında Kolb'un öğrenme stillerinden; özümseyen öğrenme stilini göz önünde bulundurmaları önerilebilir.Anahtar Kelimeler: Öğrenme, öğrenme stili, başarı. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this research, primary school students' learning styles to examine the effect on the success of science and technology education. In this study, methods of qualitative research, survey method was used. The study population on the primary school in the central district of Kırşehir. The sample Kırsehir primary schools in the district office; IMKB Primary School, Cumhuriyet Primary School, Sırrı Kardeş Primary School, Primary School and Aşıkpaşa Primary School, Vali Mithat Saylam Primary School total of 300 7th grade students are studying in primary school. Study, a total of 113 female and 116 male students was carried out on 229 samples.In this study, data collection instruments: i) to measure student achievement "Science and Technology Studies Achievement Test", and ii) to identify students' learning styles, "Kolb Learning Style Questionnaire", and iii) prepared by the researcher of this study "Personal Information Form (2010) "is used. The data was analyzed with SPSS 17.0 statistical software package was used.As a result of this analysis, the seventh grade students; Science and Technology assimilator learning style look forward to learning styles and achievement scores are observed. From Science and Technology achievement scores and gender were more successful than men.Science and Technology teachers in the province where the above-mentioned study Kolb's learning styles, course reports, assimilator learning style advisable to take into account.Keywords: Learning, learning style, success. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Ahi Evran Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | en_US |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 7.sınıf öğrencilerinin öğrenme stili ile fen ve teknoloji dersi başarısı arasındaki ilişki | en_US |
dc.title.alternative | 7th grade students' learning styles primary school teaching success with the relationship between science and technology | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Enstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 111 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 324818 | en_US |