Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAydın, Davut
dc.contributor.authorSaracoğlu, Fatih
dc.date.accessioned2024-08-08T20:08:39Z
dc.date.available2024-08-08T20:08:39Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=cbOXH84ZayrLjc0tI-QXKuTWQgK3YJDykD-Bf9dhZtxlVK9s9gRMrUCLqE2ZKkzP
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/6108
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin matematik başarıları ile matematik dersine yönelik tutumlarının arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın genel amacına bağlı olarak; öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumlarının ve matematik başarılarının cinsiyet ve öğrenim gördükleri okul türü ile ilişkisi araştırılmıştır. Araştırmanın evrenini Ankara ili sınırları içindeki ilköğretim okullarında eğitim gören altıncı sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklemini ise 2014-2015 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde altısı devlet okulu biri özel okul olarak toplamda Milli Eğitim Bakanlığına bağlı yedi ilköğretim okulunun altıncı sınıfında öğrenim gören 508 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada araştırmanın amacına yönelik verileri elde edebilmek için nicel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Bu araştırmada veri toplamak amacıyla eğitim aldığı okul türü, cinsiyet, matematik not ortalaması gibi demografik özelliklerden oluşan bir "kişisel bilgi formu" ve "Matematik Tutum Ölçeği" uygulanmıştır. Araştırmada betimsel veri analizi, t- testi ve Pearson-Moment Korelasyon analizi teknikleri uygulanmıştır. Araştırma sonucunda; altıncı sınıf öğrencilerinin %65'inin matematiğe yönelik olumlu tutuma sahip oldukları belirlenmiştir. Matematik dersine yönelik tutum ile cinsiyet arasında; farklılığın anlamlı olduğu görülmüştür. Erkek öğrencilerin kız öğrencilere göre tutumlarının daha yüksek olduğu görülmüştür. Matematik dersine yönelik tutum ile okul türü arasında farkın anlamlı olmadığı görülmüştür. Öğrencilerin matematik başarıları ile cinsiyet arasında anlamlı bir farklılık ortaya çıkmamıştır. Matematik başarıları ile okul türü arasında anlamlı şekilde farklılığın olduğu görülmüştür. Öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumları ile matematik başarılarının arasında negatif yönde bir ilişkinin olduğu sonucu elde edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Matematiğe Yönelik Tutum, Matematik Başarısı, Tutum Ölçeğien_US
dc.description.abstractThe objective of this research is to examine the attitude of the secondary school sixth grade students to the mathematics and success of mathematics. Depending on the overall objective of the survey; the relationship between students' gender, type of school they studied and students' attitudes towards mathematics, mathematics achievement were investigated. The population of research is the sixth-grade students studying in primary schools in the province of Ankara.The sample is constituted from 508 secondary school students who study at six grades and one private school that are under control of the National Education Ministry at 2014-2015 Education Years' First Term. In this research, to reach the objective of the work, quantitative research methods were used. In this research, to collect data, these were applied: 'a personal information form' which is formed from demographic characteristic such as the type of school in which they studied, their sex, the average of Mathematics etc. and 'The Scale of attitude that was developed by Duatepe and Çilesiz (1999). In the research, the data were analyzed with descriptive analyze, the t-test, The Pearson-Moment Correlation Analyze. At the end of the research, it is found that the majority (65%) of the sixth grade students have for the Mathematics. It is observed that between the attitude to Mathematics and the sex, there is a statistically significant difference. It is understood that, the boys have a more positive attitude than the girls. It is observed that, depending on type of school and the attitude to Mathematics, there is no a statistically significant difference between state school and private school. Depending on the success of Mathematics, score of students and their sex, it is not emerged a statistically significant difference between boys and girls. It is understood that there is statistically significant difference between state and private school in terms of the success of Mathematics. Between the attitude of the students to the maths lesson and success of maths, it was obtained that there is a negative and low level correlate Keywords: Attitude mathematics, scale attitude, success of mathsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAhi Evran Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin matematik başarıları ve matematik dersine yönelik tutumlarının incelenmesien_US
dc.title.alternativeThe examination of mathematics achievement and attitudes towards mathematics of sixth grade studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage68en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid430421en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster