Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇalışkan, Nihat
dc.contributor.authorŞahin, Çiğdem
dc.date.accessioned2024-08-08T20:08:40Z
dc.date.available2024-08-08T20:08:40Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RYan9_S-Z7Eir3xdWGXBiCibS2gsguiCW9b6M7e-ti-Y5a3f8BTIAq0rGggyf0IF
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/6110
dc.description.abstractBu araştırmada ilköğretim İngilizce öğretmenlerinin etkili sınıf yönetimi davranışları öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre incelenmiştir. Görüşlerin cinsiyete ve okuldaki konuma (öğretmen-öğrenci) göre farklılık gösterip göstermediği saptanmaya çalışılmıştır. Araştırmanın evreni Kırşehir il merkezi ve ilçelerindeki ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenler ve bu okullarda öğrenim gören öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri, Altındağ'ın (2006) geliştirdiği anket yolu ile elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzdelik ( %) ve Ki-Kare (X2) teknikleri kullanılmıştır. Araştırmada sınıf yönetiminin, planlama, motivasyon, eğitim-öğretim, dönüt ve düzeltme, istenmeyen öğrenci davranışlarının önlenmesi boyutları ele alınmıştır. Araştırma sonucunda ilköğretim İngilizce öğretmenlerinin etkili sınıf yönetimi davranışlarını sergileme düzeylerinin öğretmen ve öğrenci algılarına göre ve cinsiyete göre bir farklılık gösterip göstermediği tespit edilmiştir. Araştırma sonunda İngilizce öğretmenlerinin etkili sınıf yönetimi davranışlarını sergileme sıklıklarının cinsiyet açısından anlamlı bir farklılık arz etmediği ancak öğretmen ve öğrenci görüşleri arasında anlamlı farklılıklar bulunduğu tespit edilmiştir. Öğretmenler söz konusu sınıf yönetimi davranışlarını daha sık sergilediklerini düşünürlerken, öğrenciler bu davranışların öğretmenleri tarafından daha az sıklıkta sergilendiğini düşünmektedirler.Anahtar Kelimeler: İlköğretim, İngilizce Öğretmeni, Etkili sınıf yönetimien_US
dc.description.abstractIn this research, effective classroom management behaviours of Secondary School English Language Teachers are evaluated according to the opinions of teachers and their students. It is tried to identify whether the opinions differ according to gender and to status (teacher ? student). The population of the research is composed of teachers who are working at the Secondary Schools in Kırşehir province and in the districts of Kırşehir and students who are studying at these schools. The data is gathered through a questionnaire developed and used by Altındağ (2006). Frequency, t-test, percentage, and X-Square (X2) techniques were applied for the analysis of the data. In the research different dimensions of classroom management such as planning, motivation, teaching, feedback and correction and preventing misbehaviours are addressed. The results of the research showes that the frequency of effective classroom management behaviours of Secondary School English Language Teachers do not differ according to the perceptions of genders however, there is a meaningful difference between the opinions of teachers and students. Although the teachers think that they display these behaviours more often, the students think that the teachers display these behaviours less often.Key Words: Secondary School, English Language Teacher, Efficient Classroom Managementen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAhi Evran Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim İngilizce öğretmenlerinin etkili sınıf yönetimi davranışlarının öğretmen ve öğrenci algılarına göre değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of efficient classroom management behaviours of secondary school English teachers according to teachers' and students' perceptionsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage117en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid319832en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster