Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYeşil, Rüştü
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:55:17Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:55:17Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1300-5340
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpNek5qY3pNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/611
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ilköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin eğitim süreçlerinde uyguladıkları sorumluluk eğitimi stratejilerini incelemektir. Araştırma, tarama modelinde yürütülen nicel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu 456 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen "Kişisel Bilgi Formu" ve "Sorumluluk Eğitimi Stratejisi Ölçeği" ile toplanmıştır. Ölçek, 34 madde ve 2 faktörden oluşan bir ölçektir. Veriler üzerinde yapılan geçerlik analizleri sonunda ölçeğin KMO değeri 0,947; Bartlett Testi değerleri ise x2=6502,170; sd=561; p<,001; açıklanan varyans miktarı ise %44,711 olarak belirlenmiştir. Ölçeğin güvenirlik katsayısı ise Cronbach alpha 0,942'dir. Araştırma sonunda öğretmenlerin; (1) bilgilendirici sorumluluk eğitimi stratejisini uygulamalı sorumluluk eğitimine göre daha çok kullandıkları; (2) öğretim düzeyi, cinsiyet ve mesleki kıdem düzeyine göre stratejileri uygulama düzeylerinde anlamlı farklılaşmaların olduğu; (3) mesleki kıdem ile uygulanan sorumluluk eğitimi stratejisi arasında anlamlı ve pozitif ilişkilerin bulunduğu belirlenmiştir. Ulaşılan sonuçlar, alanyazınla ilişkili olarak tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the responsibility education strategies which are applied by primary education teachers in process of education. The research is a quantitative study in survey model. The study group of the research consists of 456 teachers. The data of the research was collected with "Personal Information Form" and "Responsibility Education Strategy Scale" developed by the researcher. The scale consists of 34 items and 2 factors. After the validity analysis on the data, KMO value was determined as 0.947; Bartlett Test values were x2=6502.170; sd=561; p<.001; explained variance amount was determined as %44.711. The reliability coefficient of the scale is Cronbach's alpha 0.942. At the end of the research, it was determined that (1) teachers used informative responsibility education strategy more than applied responsibility education; (2) there were significant differences among the strategy applying level of teachers according to their education level, gender and level of seniority; (3) there were significant and positive relationship between seniority and responsibility education strategy which was applied. Collected results were discussed in relation to the literature and suggestions were made.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Sorumluluk Eğitimi Stratejilerinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of the Responsibility Education Strategies of Primary School Teachersen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalHacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume29en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage282en_US
dc.identifier.endpage294en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster