Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTay, Bayram
dc.contributor.authorToklucu, Selma Korkmaz
dc.date.accessioned2024-08-08T20:08:42Z
dc.date.available2024-08-08T20:08:42Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=rcbWnuqW6HxCZ_98ARapgu0DTRGxwTFmblNKeiVJeamt_ORKj638UWjjYVGBR9rZ
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/6139
dc.description.abstractBu araştırma, ilköğretim 4. sınıf Sosyal Bilgiler dersi ?Yaşadığımız Yer? ünitesinin öğretiminde işbirliğine dayalı öğrenme yöntemi, dizgeli eğitim ve yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının öğrenci başarısına, kalıcılığa ve tutumaetkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır.Araştırma Kırşehir ili, A İlköğretim Okulu ve B İlköğretim Okulu 4. sınıfta okuyan dört sınıfta gerçekleştirilmiştir. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Deney-1 grubunda işbirliğine dayalı öğrenme yöntemi, deney-2 grubunda dizgeli eğitim, kontrol-1 ve kontrol-2 grubunda ise yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı uygulanmıştır. Verilerin elde edilebilmesi için Sosyal BilgilerBaşarı Testi geliştirilmiş, Kurnaz (2000) tarafından geliştirilen Sosyal Bilgiler Tutum Ölçeğinden yararlanılmış, ayrıca kalıcılık testi kullanılmıştır. Ölçme araçlarından Sosyal Bilgiler Başarı Testi ile Sosyal Bilgiler Tutum Ölçeği deney ve kontrol gruplarına öntest ve sontest olarak, kalıcılık testi ise araştırma bittikten 4 hafta sonra uygulanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 15 programından yararlanılmış ve veriler p?0.05 anlamlılık düzeyinde karşılaştırılmıştır. Deney ve kontrol gruplarının öntest ve sontest puanları elde edildikten sonra grupların ortalama puanları ve puan dağılımlarının standart sapmaları hesaplanmıştır.Araştırma sonunda elde edilen bulgulara göre, işbirliğine dayalı öğrenme yönteminin ve dizgeli eğitimin öğrencilerin akademik başarılarını, Sosyal Bilgilerdersine yönelik tutumlarını artırmada ve öğrencilerin edindikleri bilgilerinkalıcılığında etkili olduğu, ancak öğrencilerin cinsiyetlerinin akademik başarı, tutum ve kalıcılıkta etkili olmadığı tespit edilmiştir.Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının kontrol-1 ve kontrol-2 grubundaöğrencilerin akademik başarılarını artırmada etkili olduğu ancak; Sosyal Bilgilerdersine yönelik tutumlarını geliştirmede olumsuz yönde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının kontrol-1 grubunda öğrencilerin edindikleri bilgilerin kalıcılığında etkili olduğu, ancak kontrol-2 grubunda öğrencilerin edindikleri bilgilerin kalıcılığında etkili olmadığı belirlenmiştir. Ayrıca iiöğrencilerin cinsiyetlerinin akademik başarılarına ve kalıcı öğrenmeye etkisi olmadığı bulunmuştur.Deney ve kontrol gruplarının akademik başarı son test puanlarının birbirinden anlamlı düzeyde farklı olmadığı, işbirliğine dayalı öğrenme yönteminin, dizgeli eğitim ve yapılandırmacı öğrenme yaklaşıma göre öğrenci tutumlarında daha etkili olduğu sonucu elde edilmiştir. İşbirliğine dayalı öğrenme yöntemi ve dizgeli eğitiminyapılandırmacı öğrenme yaklaşımına göre öğrencilerin edindikleri bilgilerin kalıcılığında daha etkili olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, işbirliğine dayalı öğrenme yöntemi, dizgeli eğitim, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı, tutumen_US
dc.description.abstractThe present research was conducted in order to determine the effect of the cooperation based learning method, systematic education and a constructivist learning approach on students? success, their capacity for knowledge retention, and their attitudes in teaching the unit titled ?The Place We Lived In? of Social Studies Course, in the 4th grades in primary schools.The research was conducted in four classes receiving education in the 4th grade of the A Primary and the B Primary Schools in the Kırşehir province of Turkey. A pretest-posttest control group design was used in the research. A cooperation based learning method was applied in the experimental-1 group; systematic education was applied in the experimental-2 group while a constructivist learning approach was applied in the control-1 and control-2 groups. In order to obtain the data, a Social Studies Achievement Test was developed; the Social Studies Attitude Scale developed by Kurnaz (2000) was made use of; a retention test was also used. Among the measuring means, the Social Studies Achievement Test and the Social Studies Attitude Scale were applied as pretest and posttest in the experimental and control groups; a retention test was applied after 4 weeks following the completion of the research. The SPSS 15 program was made use of in data analysis and the data were compared at the p?0.05 significance level. After obtaining the pretest and posttest points of the experimental and control groups, the average points of the groups and the standard deviation of point distribution was calculated. According to the findings obtained at the end of the research, it was found that the cooperation based learning method and systematic education were effective on increasing attitudes regarding social studies, and the academic success of the students, and their capacity for knowledge retention, but the students? genders were not effective on the academic success, attitude and knowledge retention. It was concluded that a constructivist learning approach was effective in increasing the academic successes of the students in the control-1 and control-2 groups; but it affected the development of the attitudes towards social studies negatively. It was determined that a constructivist learning approach was effective on the capacity for knowledge retention of the students in the control-1 group; but it was ivnot effective on the capacity for knowledge retention for the students in the control-2 group. Also, it was found that students? genders were not effective on their academic successes and their permanent learning.It was concluded that academic success posttest points of the experimental and control groups were not significantly different from each other; the cooperation based learning method was more effective on the attitudes of the students than was systematic education and a constructivist learning approach. It was found that the cooperation based learning method and systematic education was more effective on the capacity for knowledge retention with respect to the constructivist approach. Key Words: Social studies, cooperation based learning method, systematic education, constructivist learning approach, and attitude.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAhi Evran Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİşbirliğine dayalı öğrenme yöntemi ile dizgeli eğitimin 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde başarıya, kalıcılığa ve tutuma etkisinin karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeComparison of the effect of the cooperative learning method and systematic education on the success, retention and attitude of student in social studies course in the 4th grades in primary schoolsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage312en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid325967en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster