Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞimşek, Hüseyin
dc.contributor.advisorKarabay, Ersoy
dc.contributor.authorDağdelen, Suna
dc.date.accessioned2024-08-08T20:08:43Z
dc.date.available2024-08-08T20:08:43Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=a0OMTmEd_3mfOBxT8SiBTCVEQnQLeivktajK003zd4Dow56BK147jY93_omaSUBH
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/6154
dc.description.abstractSon yıllarda Türkiye'ye göç eden ve eğitim öğretime katılan, Türkiye'de doğmuş ve eğitim-öğretime katılmaya devam eden göçmen öğrenciler için hazırlanmış ve halihazırda bütün okullarda standart uygulanan bir eğitim, öğretim, uyum eğitimi programı veya modeli bulunmamaktadır. Bu araştırma ile göçmen öğrenciler için yürürlüğe giren yasal düzenlemeler ve uygulanmaya çalışılan eğitim politikaları incelenmiş, aynı okulda eğitim-öğretim alan yerli ve göçmen öğrencilerin, bu okullarda görev yapan okul yöneticileri ve öğretmenlerin göçmen öğrencilerin eğitimi konusundaki görüşleri alınmıştır. Bu çalışma için yöntem olarak nitel araştırma desenlerinden gömülü teori deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 6 okul yöneticisi, 10 öğretmen, 12 göçmen öğrenci ve 8 yerli öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin analizi nitel araştırma analizi programı MAXQDA 2020 ile yapılmıştır. Araştırma ile çalışma grubunda yer alan eğitim paydaşlarının görüşlerine ait göçmen öğrencilerin okuldaki ve toplumdaki durumları, okul başarıları, gelecekteki başarı beklentisi, hayal edilen okul profili, kendini ifade etme becerisi, arkadaş ilişkileri ve okulda güvende hissetme gibi durumuna ait bulgular; göçmen öğrencilerin eğitimine yönelik yasal düzenlemeler ve uygulamalara ilişkin bulgular; göçmen öğrencilerin eğitimine yönelik uygulamalara ilişkin bulgular elde edilmiştir. Araştırma ile elde edilen bulgular göçmen öğrencilerin kapsayıcı eğitim bağlamında akademik başarı ve sosyal becerileri hakkında bilgiler ortaya çıkarmaktadır. Araştırma bulgularından elde edilen sonuçlara göre katılımcı görüşleri analiz edildiğinde bir süreç temelli kapsayıcı uyum modeli önerilmiştir. Araştırma ile öne sürülen model önerisinin uygulandığında göçmen öğrencilerin entegrasyonuna katkı sağlayacağı, okul yöneticilerine bir yol haritası oluşturacağı, öğretmene eğitim ve öğretim uygulamalarında kolaylık getireceği, yerli ve göçmen öğrencilerin daha kolay uyum sağlayacaktır.en_US
dc.description.abstractThere is no education, training, integration education program or model that has been prepared for immigrant students who have immigrated to Turkey in recent years and attended education, born in Turkey and continue to participate in education, and which is currently standardized in all schools. With this research, the legal regulations enacted for immigrant students and the educational policies that are tried to be implemented were examined, and the opinions of local and immigrant students studying in the same school and school administrators and teachers working in these schools were taken on the education of immigrant students. Embedded theory design, one of the qualitative research designs, was used as a method for this study. The study group of the research consists of 6 school administrators, 10 teachers, 12 immigrant students and 8 local students. The analysis of the data was made with the qualitative research analysis program MAXQDA 2020. The findings of the views of the education stakeholders in the research and study group, such as the status of immigrant students at school and in society, their school success, future success expectation, imagined school profile, ability to express themselves, friendships and feeling safe at school; findings on legal regulations and practices for the education of immigrant students; Findings on applıcatıon for the education of immigrant students were obtained. The findings of the research reveal information about the academic success and social skills of immigrant students in the context of inclusive education. According to the results obtained from the research findings, a process-based inclusive adaptation model was proposed when the participant views were analyzed. The model proposal put forward by the research will contribute to the integration of immigrant students, create a roadmap for school administrators, bring convenience to teachers in education and training practices, and local and immigrant students will adapt more easily when implemented.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKapsayıcı eğitim bağlamında göçmen öğrencilerin akademik başarı ve sosyal becerilerinin geliştirilmesine yönelik bir model çalışmasıen_US
dc.title.alternativeA model study to develop the academic success and social skills of migrant students in the context of inclusive educationen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage277en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid811620en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster