dc.contributor.advisor | Şahin, Ayfer | |
dc.contributor.advisor | Özüdoğru, Gül | |
dc.contributor.author | Hayran, Sevgi | |
dc.date.accessioned | 2024-08-08T20:08:43Z | |
dc.date.available | 2024-08-08T20:08:43Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=9MiDp3x86xrwjpi5-14w-UsAoow9k9ceONDGjd0nBKtf2zjcuHW-qIgKeBfCZA2V | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12513/6161 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma karikatür destekli öğretimin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersi başarılarına ve tutumlarına etkisi belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma Kırşehir ili merkez ilçesindeki bir ilkokulun iki dördüncü sınıf şubesinde öğrenim gören toplam 62 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada ön test- son test gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Deney grubundaki öğrencilere Türkçe derslerinde karikatür destekli yöntem uygulanmışken, kontrol grubundaki öğrencilere özel bir uygulama yapılmamış, sınıf öğretmeni müfredatın gereği olarak derslerini yürütmüştür. Verilerin elde edilmesi için Türkçe Dersi Başarı Testi ve "Türkçe Dersine Yönelik Tutum Ölçeği" deney ve kontrol gruplarındaki öğrencilere ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Verilerin analizinde istatistiksel bir programdan yararlanılmıştır. Grupların ortalama puanları ve puan dağılımlarının standart sapmaları hesaplanmış ve verilerin normal dağılım gösterip göstermediğine bakılarak tablolar oluşturulmuştur. Çalışma gruplarının verilerinden elde veriler; cinsiyet, anne ve baba eğitim durumuna göre ayrıntılı olarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre; Türkçe dersinde karikatür destekli öğrenim gören ilkokul dördüncü sınıf öğrencileri ile MEB müfredatı kapsamında öğrenim gören dördüncü sınıf öğrencilerinin Türkçe dersi akademik başarı ve tutum düzeyleri arasında deney grubu lehine fark olduğu ancak bu farkın anlamlı olmadığı belirlenmiştir. Ayrıca deney grubu öğrencilerinin ön test ve son test başarı puanlarının karşılaştırılması sonucunda anlamlı bir farklılığın olduğu ancak tutum düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık oluşmadığı saptanmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | This study aims to determine the effects of cartoons as a teaching tool on primary school 4th-grade students' achievements and attitudes in Turkish lesson. The research was conducted with 62 students studying in two fourth grade classes of a primary school in the central district of Kırşehir. Pre-test and post-test quasi-experimental design was applied. The experimental group was lectured with cartoon supported method. On the other hand, the control group continued their Turkish lessons with the current curriculum-based teaching method. The data of the study was obtained from the "Turkish Achievement Test" and "Attitudes Towards Turkish Scale" in both experimental and control groups as pre-test and post-test. A statistical program was used to analyze the data. The mean scores of the groups and the standard deviations were calculated and tables were created by looking at whether the data showed a normal distribution. Data was analyzed in detail in terms of gender and education status of parents. The findings have indicated that there is no statically significant difference between the two groups in terms of attitude levels and academic achievements although there is a difference in favor of the experimental group. Furthermore, it was found that there is no significant difference in terms of attitude levels of the experimental group while there is a significant difference when the pre-test and post-test academic achievement scores are compared. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | en_US |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Karikatür destekli öğretimin ilkokul Türkçe dersine etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The effect of cartoon supported teaching on primary school Turkish lesson | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Enstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, Sınıf Eğitimi Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 155 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 663834 | en_US |