Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDilber, Nilay Çağlayan
dc.contributor.authorEt, Emrullah
dc.date.accessioned2024-08-08T20:08:43Z
dc.date.available2024-08-08T20:08:43Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=FgmkGchPKo23qQqBeqzVZifhKyaX4hURb3Zkz3_s_72d5sgzkLGXPbSCq3b51kRc
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/6162
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazma becerisinin gelişiminde karikatür destekli yazma çalışmalarının etkisini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda öğrencilerin gelişim düzeyleri dikkate alınarak belirlenen karikatürler kullanılmıştır. Her karikatür için farklı etkinlikler hazırlanmış ve bu etkinliklerde basitten karmaşığa giden bir yol izlenmiştir. Tüm etkinlikler sonucunda da karikatürün yaratıcı yazma becerisine olan etkisi incelenmiştir. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2017-2018 eğitim-öğretim yılının ikinci yarıyılında Ankara ili Yenimahalle Atatürk Ortaokulu'nda bulunan, iki farklı 7. sınıf şubesinde öğrenim gören toplam 46 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma haftada iki ders saati olmak üzere toplam 7 hafta sürmüştür. Araştırmanın verileri Öztürk (2007) tarafından geliştirilen "Yaratıcı Yazma Ölçeği" ile değerlendirilmiştir. İstatiksel olarak değerlendirilen veriler karikatür destekli yazma çalışmalarının öğrencilerin ürettikleri metinlerde; fikirlerin orijinalliği, düşüncelerin akıcılığı, düşüncelerin esnekliği, kelime zenginliği, cümle yapısı, organizasyon, dilbilgisi kurallarına uygunluğu ve yazı tarzı düzeyleri açısından anlamlı bir farklılık olduğunu ortaya koymuştur. Anahtar Kelimeler: Yaratıcı yazma, karikatür, yazma eğitimien_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to examine the effect of caricature-based writing studies on the development of 7th grade students' creative writting skills For this purpose, the caricatures determined in view of students'development level were used. Different activities for every caricature have been prepared and followed a way from simple to complex. At the end of all activities, the effects of caricatures on the creative writing skill have been investigated. In the research, It has been used pretest-posttest and experimental design with the controlled group. Research sample consists of total 46 students who study in two different 7th grade classes at Yeni Mahalle Secondary School in Ankara, in the second term of the 2017-2018 educational year.The research lasted total seven weeks, in two lesson hours a week . The data on the research have been gained with ''Creative Writing Survey'' developed by Öztürk(2007). The data evaluated as statistics have demonstrated that caricature-based writing studies prove the significant difference in the text that students generated, in terms of the originality of ideas, the fluency, and flexibility of thoughts, word richness, sentence structure, organization, grammaticalness, writing style level. Keywords: Creative writing, caricature, writing education.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKarikatürle yazma çalışmalarının ortaokul öğrencilerinin yaratıcı yazma becerisine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of writing studies with caricature on the creative writting skill of secondary school studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilgiler Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage138en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid569921en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster