Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzüdoğru, Gül
dc.contributor.authorÇakır, Hasan
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:55:18Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:55:18Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRjd01EWTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/616
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı eğitim fakültelerinde görev yapan öğretim elemanlarının bilişim teknolojileri (BT) kullanımında öğretmen adaylarına rol model olma farkındalıklarını araştırmaktır. Veri toplama aracı, öğretim elemanlarının demografik bilgileri ve altı farklı bölümden oluşmaktadır. Çalışma grubunda 130 öğretim elemanı bulunmaktadır. Tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Betimsel analiz, t-testi ve ANOVA analizi yapılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre öğretim elemanları derslerinde çoğunlukla bilgisayar kullanmaktadırlar. BT ara çlarını çoğunlukla araştırma yapmak için kullanmaktadırlar. BT kullanmayı çoğunlukla bireysel çalışmaları ile öğrenmektedirler. BT kullanımında kendilerini oldukça yeterli görmektedirler. BT kullanmalarını engelleyen etmenlerden en fazla teknik eleman desteği eksikliği görmektedirler. Öğretim elemanlarının öğretmen adaylarına BT kullanımında model olma farkındalıkları puanının ortanın üzerinde olduğu görülmüştür. Model olma farkındalıkları puanları cinsiyet, bölüm ve kıdem açısından anlamlı bir farklılık göstermemiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate awareness of faculty members being a role model to their pre-service teachers for utilizing Information and Communication Technologies (ICT) in teaching activities . The data were collected with a survey from 130 ins tructors from two education faculties . In order to analyze data t-test and ANOVA test were conducted. According to the results , instructors have mostly used computer in classes. They have mostly used ICT for research purposes . They have mostly learn ed how to use ICT with the help of studying on their own. They consider themselves as quite adequate in the use of ICT. Instructors' use of ICT was mostly hindered by lack of technical support team which provides technical support in maintaining the technical infrastructure. No significant differences were found in terms of gender, department and seniority in the awareness of being a role model.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğretim elemanlarının bilişim teknolojileri kullanımında öğretmen adaylarına model olma farkındalıklarının incelenmesien_US
dc.title.alternativeAn investigation of instructors’ awareness being a role model to pre- service teachers for utilizing information and communication technologiesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage207en_US
dc.identifier.endpage226en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster