Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKaradavut, Ufuk
dc.contributor.authorYazıcı, Mehmet Emin
dc.date.accessioned2024-08-08T20:08:49Z
dc.date.available2024-08-08T20:08:49Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Br_XTptK8CZ70f0JGX9xEs7rpspl-ZQ7yq0vL5LG27b00kAUU9IR3jWGuOItwWkW
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/6223
dc.description.abstractSüt ve süt ürünleri insan sağlığı açısından vazgeçilmez gıdaların başında gelmektedir. Özellikle bebeklik ve çocukluk dönemleri başta olmak üzere hayatın her döneminde tüketilmesi gereken ürünlerdir. Tüketicilerin tükettikleri ürünler hakkında ne bildikleri ve bilmek istedikleri konusunda çalışmalar yapılmakta ve buna göre üretim ve pazarlama aşamalarında gerekli düzenlemeler yapılmaya çalışılmaktadır. Bu amaçla Kırşehir ili genelinde süt ve süt ürünleri tüketiminin durumu belirlenmeye çalışılmıştır. Bunun için Kırşehir ili genelindeki Merkez, Kaman, Mucur, Akpınar, Akçakent, Çiçekdağı ve Boztepe ilçeleri kent merkezlerinde yaşayan kişilerle görüşülmüştür. Basit rastgele örnekleme yönteminin kullanıldığı çalışmada farklılıkların önemliliği için Ki kare testi kullanılmıştır. Sonuç olarak eğitim ve gelir seviyesi arttıkça tüketicilerin süt ve süt ürünleri tüketimi artmıştır. Aynı zamanda bilinçlenme ile daha sağlıklı ürünlere olan talebin arttığı, sağlıklı ürün konusunda ambalajlı ürünlerin daha çok tercih edildiği görülmüştür. Ayrıca, tüketiciler sütün tazeliğine ve içindeki yağ oranına özellikle dikkat etmektedirler. Tüketicilerin sokak sütlerine ve ithal edilen süt ve süt ürünlerine olan güven düzeylerinin düşük olduğu, sokak sütlerinin genel olarak fiyatının uygun olmasından dolayı tercih edildiği tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractMilk and dairy products are the main nourishment in terms of human health. These products are supposed to be consumed at every stage of life, especially in infancy and childhood. Studies about what the consumers know or want to know about the products they consume are made, and necessary adjustments in production and marketing stage are endeavoured to be made accordingly. With this purpose in mind, this study aims to determine the status of consumption of milk and dairy products in Kırşehir. Interviews have been made with various people living in the centers of Kaman, Mucur, Akpinar, Akcakent, Çiçekdagi and Boztepe districts. In this study, in which simple random sampling method was applied, Chi-square test was used for the sake of the significance of the differences in the study. As a result, as education and income levels increase, consumption of milk and dairy products increases. Also, it was observed that with this increase and awareness, there happened an increse in the demand for healthier products and preference of the packaged food for the sake of health. In addition, consumers are paying particular attention to the freshness of the milk and fat content. The study observes a low level of trust in imported dairy products as well as those sold on the street and the dairy products sold on streets are generally preferred only because of the low prices.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAhi Evran Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBiyoistatistiken_US
dc.subjectBiostatisticsen_US
dc.titleKırşehir ilinde süt ve süt ürünleri tüketiminde tüketici algılarının belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermination of consumer perception about consuption of milk and dairy products in Kirsehiren_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Zootekni Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage155en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid423792en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster