Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBaloğlu, Nuri
dc.contributor.authorDemir, Mesut Fatih
dc.date.accessioned2024-08-08T20:08:58Z
dc.date.available2024-08-08T20:08:58Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=hcgrYffRbz0Z44UJEuLtwTGIEqWj-SnocXM6eMq1Ybk2aCa38wpQk3T6MNfD2BHW
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/6313
dc.description.abstractBu araştırmada lise son sınıf öğrencilerinin üstbiliş becerileri ve akademik erteleme davranışları arasındaki ilişkiler öğrencilere ait bazı değişkenler açısından incelenmiştir. Çalışma ilişkisel tarama modeline uygun olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın evreni 2017-2018 eğitim öğretim yılı içerisinde İç Anadolu Bölgesindeki bir il merkezinde bulunan ortaöğretim kurumlarının (liselerin) son sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırma örneklemi kolayda örnekleme yöntemi yardımı ile seçilmiş ve araştırmaya gönüllü olarak katılmış 492 lise son sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırma verileri araştırmacı tarafından hazırlanan bir kişisel bilgi formu, "Üstbiliş Becerileri Ölçeği" ve "Akademik Erteleme Ölçeği" ile toplanmıştır. Veriler SPSS 22.00 paket programı kullanılarak çözümlenmiştir. Çözümlemede frekans ve yüzde, madde ortalamaları, Kolmogrov-Smirnov Testi, Kruskal Wallis-H testi, Mann-Whitney U Testi ve Spearman Brown Sıra Farkları Korelasyon Analizi tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre lise son sınıf öğrencilerinin üstbiliş becerilerini kullanma düzeyleri ile akademik erteleme davranışı gösterme düzeylerinin genel olarak orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Üstbiliş beceri puanları öğrencilerin cinsiyet ve anne-baba eğitim düzeyi değişkenine göre değişmezken, ailenin sosyo-ekonomik düzeyi ve devam edilen lise türüne göre anlamlı farklılıklar arz etmektedir. Akademik erteleme puanları ailenin sosyo-ekonomik düzeyi, annenin eğitim düzeyi ve babanın eğitim düzeyi değişkenine göre değişmezken; öğrencilerin cinsiyet ve devam ettikleri lise türü değişkenine göre anlamlı farklılıklar arz etmektedir. Öğrencilerin üstbiliş puanları ile akademik erteleme davranışı puanları ortalamaları arasında .18 düzeyinde pozitif yönlü düşük bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonuçları ilgili literatür temelinde tartışılmış ve bulgulara dayalı bazı öneriler sunulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre lise son sınıf öğrencilerinin üstbiliş becerilerini kullanma düzeyleri ile akademik erteleme davranışı gösterme düzeylerinin genel olarak orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Akademik erteleme, lise son sınıf, üstbilişen_US
dc.description.abstractIn this survey,it was anayzed the relation between metacognition abilities and academic procrastianation behaviors of senior high school students in terms of several other factors.This survey has been designed as a correlational survey.The sampling of the survey concists of the senior high school students in a city of Central Anatolia Region.The sampling of the survey contains 492 volunteer students chosen with the help of convenience sampling method.The data of the survey was gotten via academic procrastianation and metacognition ability scale prepared by surveyor.The data were analyzed using SPSS 22.00 version software.During the analysis,frequency and percentage tables,means of item scores,Kolmogorov-Smirnov test,Mann-Whitney U test,Kruskal-Wallis H test and Sperman Correlational Analysis were used. According to results of the survey,there is an intermidiate relation between metacognition abilities and academic behaviors of senior high school students. The points of metacognition ability weren't affected from gender and educational level of the students' parents;however were affected from socioeconomic level of the parents and type of the high school. The points of academic procrastianation weren't affected from socioeconomic level of the parents,educational level of mother and father;however were affected from gender of the students and the type of high school. At the end of the survey,it was detected .18 level positively but a poor relation between the points of metacognition ability and academic procrastianation. The results of the survey were argued in related literature basis and some proposals were offered. Keywords: Academic Procrastination, Senior High School, Metacognitionen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.titleLise son sınıf öğrencilerinin üstbiliş becerileri ve akademik erteleme davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between metacognition skills and academic procrastianation behaviors of the high school studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage92en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid510677en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster