Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorArıcan, Muhammet
dc.contributor.advisorAkarsu, Murat
dc.contributor.authorBilir, Esra Yılmaz
dc.date.accessioned2024-08-08T20:08:59Z
dc.date.available2024-08-08T20:08:59Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=8tbPippmWV_b-Irrn9YEAstaWAQPpjQVKpDtEYmRsO7Urw-Dngg0Mgw5tke6lelb
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/6324
dc.description.abstractSTEM eğitimi yaklaşımının önemi nedeniyle uygulanması ve geliştirilmesine yönelik adımlar atılmaktadır. Bu nedenle, STEM eğitimi yaklaşımına yönelik nitelikli programların hazırlanması eğitimciler için çok önemlidir. Nitelikli bir STEM eğitim uygulaması için alanda sınırlı sayıda STEM modülleri yer almakla birlikte var olan bu modüller fen bilgisi konularının öğretimine yönelik olup, matematik bu modüllerde bir araç olarak kullanılmaktadır. Bu çalışmanın amacı ortaokul oran-orantı, alan ölçümü ve madde-ısı konularının öğretimi için matematik ağırlıklı STEM modülü geliştirmek ve geliştirilen bu modülün ve matematik eğitimi alanında ileride geliştirilecek olan modüllerin niteliğini değerlendirecek bir STEM değerlendirme formu oluşturmaktır. Bu çalışmada, geliştirilen matematik ağırlıklı STEM modülünün ve STEM değerlendirme formunun güvenilirliği ve geçerliliği uzman görüşleri alınarak araştırılmıştır. Bu çalışmada, tasarım temelli araştırma yöntemi kullanılmıştır. STEM değerlendirme formunun uzman görüşlerine göre Croanbach's alpha değeri 0,91 hesaplanmış olup yüksek düzeyde geçerlilik ve güvenilirliğin sağlandığını göstermektedir. Geliştirilen Matematik ağırlıklı STEM modülünün için uzmanlar arası görüş uyumluluğu %94 olarak belirlenirken modülün uzman görüşlerine göre Croanbach's alpha değeri 0,80 olarak hesaplanmış olup yüksek düzeyde geçerlilik ve güvenilirliğin sağlandığını göstermektedir. Bu çalışma ile geliştirilen matematik ağırlıklı STEM modülünün hem öğretmenler için düzenlenen eğitici eğitimi programlarında hem de yedinci sınıf öğrencilerinin eğitiminde kullanılabilecek ve matematiğin ön planda olduğu STEM öğretim materyali eksikliğini gidermeye katkı sağlayacaktır. Ayrıca, bu çalışma sürecinde geliştirilen STEM değerlendirme formunun ileride geliştirilecek STEM modüllerinin değerlendirilmesine yönelik bir değerlendirme aracı olarak alana katkı sunması amaçlanmaktadır.en_US
dc.description.abstractDue to the importance of the STEM education approach, necessary steps are taken for its implementation and development. For this reason, it is very important for educators to prepare qualified programs for the STEM education approach. Although there are a limited number of STEM modules in the field for the application of a qualified STEM education, the existing modules are mostly developed for teaching science subjects and mathematics is used as a tool in these modules. The aim of this study is to develop a mathematics-based STEM module for teaching middle school ratio-proportion, area measurement and matter-heat subjects and to create a STEM evaluation form that will evaluate the quality of this module and the modules to be developed in the future in the field of mathematics education. The reliability and validity of the developed mathematics- based STEM module and STEM evaluation form were investigated by taking expert opinions. Design-based research method was used in developing this study. According to the expert opinions, the Croanbach's alpha value of the STEM evaluation form was calculated as 0,91 that indicated that a high level of validity and reliability. While the agreement between the experts for the developed mathematics-based STEM module was determined as 94%, the Croanbach's alpha value was calculated as 0,80 according to the expert opinions on the module, indicating that a high level of validity and reliability was achieved. The mathematics- based STEM module developed in this study will contribute to eliminating the lack of STEM teaching materials, in which mathematics is at the forefront, that can be used both in professional development programs designed for teachers and in the education of seventh grade students. In addition, the STEM evaluation form developed in this study will contribute to the field as an evaluation tool for the evaluation of STEM modules to be developed in the future.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMatematik ağırlıklı bir STEM modülünün geliştirilmesi ve modüle yönelik görüşlerin değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeDevelopment of a mathematics-based STEM module and assessment of opinions provided on the moduleen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage169en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid679167en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster