dc.contributor.advisor | Baltacı, Serdal | |
dc.contributor.author | Coşkun, Muhammed | |
dc.date.accessioned | 2024-08-08T20:09:00Z | |
dc.date.available | 2024-08-08T20:09:00Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=5XiSE4yCP_gmnukpMEp65X3rIbcQHWjnEjegi39zMPfNf9gIjUm5JrvBrkKzrZW_ | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12513/6327 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma "Velilerin beklentilerinin çocukların matematik öğrenme yaklaşımları ve üst bilişsel farkındalıkları üzerinde nasıl bir etkisi vardır?" sorusuna yanıt bulmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın yöntemi ilişkisel tarama yöntemidir. Araştırmaya katılan öğrencilerin sınıf düzeyine göre cinsiyet dağılımına bakıldığında; 5. sınıf öğrencilerinden 401 tanesinin erkek ve 418 tanesinin kız, 6. sınıf öğrencilerinden 314 tanesinin erkek ve 447 tanesinin kız, 7. sınıf öğrencilerinden 420 tanesinin erkek ve 502 tanesinin kız, 8. sınıf öğrencilerinden ise 401 tanesinin erkek ve 459 tanesinin kız araştırmaya katıldığı görülmektedir. Araştırmaya 1536 tane erkek ve 1826 tane kız öğrenci olmak üzere toplamda 3395 tane öğrenci ortaokul öğrencisi katılmıştır. Araştırmaya katılan öğrenci velilerinin sınıf düzeyine göre dağılımına bakıldığında; 5. sınıf öğrencilerinin 605 tanesinin velisinin anne, 189 tanesinin velisinin baba ve 25 tanesinin velisinin diğer veli türü, 6. sınıf öğrencilerinin 574 tanesinin velisinin anne, 177 tanesinin velisinin baba ve 10 tanesinin velisinin diğer veli türü, 7. sınıf öğrencilerinin 700 tanesinin velisinin anne, 192 tanesinin velisinin baba ve 30 tanesinin velisinin diğer veli türü, 8. sınıf öğrencilerinin 646 tanesinin velisinin anne, 182 tanesinin velisinin baba ve 32 tanesinin velisinin diğer veli türü olduğu görülmektedir. Araştırmaya 2525 tane anne, 740 tane baba ve 97 tane diğer veli türü olmak üzere toplamda 3362 tane ortaokul öğrenci velisi katılmıştır. Araştırmanın verileri 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Gaziantep ilinde Matematik Eğitimi Veli Beklenti Ölçeği, Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Öğrenme Yaklaşımları Ölçeği ve Üst Bilişsel Farkındalık ölçeğinin kullanımıyla toplanmıştır. Verilerin analizi için SPSS 22 paket programı kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre velilerin kavramsal anlama ve aktif katılım beklentisi ile öğrencilerin derinlemesine öğrenme yaklaşım puanları arasında (r=-090) ve velilerin olumlu tutum ve davranış kazandırma beklentisi ile öğrencilerin derinlemesine öğrenme yaklaşım puanları arasında (r=-031) negatif korelasyon bulunurken, velilerin öğretmen merkezli ve kural odaklı eğitim beklentisi ile öğrencilerin öğrenme yaklaşımları arasında pozitif korelasyon bulunmaktadır. Velilerin kavramsal anlama ve aktif katılım beklentisi ile öğrencilerin üst bilişsel farkındalıkları arasında ve velilerin olumlu tutum ve davranış kazandırma beklentisi ile öğrencilerin üst bilişsel farkındalıkları arasında pozitif korelasyon bulunmaktadır. Diğer yandan ise velilerin öğretmen merkezli ve kural odaklı eğitim beklentisi ile öğrencilerin bilgisel üst bilişsel farkındalık puanları arasında negatif korelasyon bulunmaktadır (r=-,005). | en_US |
dc.description.abstract | This research was conducted for the purpose of finding out an answer for the How parents' expectations have an impact on children's mathematical learning approaches and superior cognitive awareness?" The method of research is the method of relational scanning. If we look at the gender distribution of the students participating in the study by class level, there are 401 boys and 418 girls of the 5th grade, 314 boys and 447 girls of the 6th grade, 420 boys and 502 girls of the 7th grade and 401 boys and 459 girls of the 8th grade. A total of 3,95 middle school students participated in the study, including 1536 boys and 1826 girls. When we look at the class level of the student parents participating in the study, the parents of 605 of the 5th grade students, the parents of 189 of them and 25 of them, the parents of 574 of the 6th grade students, the father of 177 of them and the guardian of 10 of them, the other parents of 6700 students and the other 30 of the S2 species, the 7 of the S2 species the parent of one of them appears to be the mother, the father of 182 of them and the parent of 32 of them is the other type of parent a total of 3362 middle school parents participated in the study, including 2525 mothers, 740 fathers, and 97 other types of parents. The research data were collected using 3 scales, which were scheduled to be used in research with the participation of the parents of the fifth, sixth, seventh, and eighth grades studying in the 2020-2021 district. The SPSS 22 package program was used to analyse the data. The research found that between the conceptual understanding and the expectation of active participation of parents and the expectation of students to learn in depth (r=-090) and the expectation of parents to gain positive attitudes and behaviours to learn in depth (r=-031) are the negative positive correlation of teachers to learn in depth (r=-031). There is a correlation between parents' conceptual understanding and expectation of active participation and students' superior cognitive awareness and the expectation of parents to gain positive attitude and behaviour and the positive superior cognitive awareness of students. On the other hand, there is a negative correlation between parents' teacher-centred and rule-centred education expectations and students' informational superior awareness scores (r=-.005). | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | en_US |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Matematik | en_US |
dc.title | Matematik eğitiminden veli beklentilerinin matematik öğrenme yaklaşımı ve üst bilişsel farkındalık açısından incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Examination of parent expectations from mathematics education in terms of mathematics learning approach and metacognitive awareness | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Enstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 227 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 715245 | en_US |