Matematik öğretmeni adaylarının geometrik cisimlere yönelik yazılı anlatım becerilerinin incelenmesi: Öğrenci günlükleri
Özet
Bu çalışmada matematik öğretmeni adaylarının geometri öğrenme alanı kapsamındaki geometrik cisimler konusuna yönelik yazılı anlatım becerilerini 3 başlık altında incelemiştir. Bunlar: tanım yapma becerisi, kavram kullanma becerisi ve matematiksel dil kullanma becerisidir. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yönteminin benimsendiği bu araştırma var olan durumu kendi şartları içinde betimlenmek istendiğinden durum modeli ile tasarlanmıştır. Aynı zamanda bütüncül çoklu durum modeli seçilmiştir. Bu çalışma, 2022-2023 öğretim yılı güz döneminde 10 ilköğretim matematik öğretmenliği birinci sınıf öğrencilerinin katılımıyla gerçekleşmiştir. Çalışma, öğretmen adayların her dersin sonunda tuttukları günlüklerden elde edilen veriler içerik analiz yöntemi ile analizi yapılmıştır. Öğretmen adaylarının kavramları ifade etme ve açıklama yapma durumuna kıyasla kavramları ilişkilendirme noktasında eksiklikler yaşadığı tespit edilmiştir. Ayrıca adayların matematiksel dili kullanmaktan kaçınmadıkları; matematiksel şekil, sembol ve notasyon kullanımında ise özensiz davranışlar sergiledikleri görülmüştür. In this study, the written expression skills of preservice mathematics teachers on the subject of geometric objects within the scope of learning geometry were examined under 3 headings. These are the ability to make definitions, the ability to use concepts, and the ability to use mathematical language. This research, in which the case study method, one of the qualitative research methods, was adopted, was designed with a case model since it was desired to describe the existing situation in its own terms. At the same time, a holistic multi-state model was chosen. This study was realized with the 10 middle school mathematics teachers, studying at first-year student, at the beginning of the fall semester of the 2022-2023 academic year. In the study, the data obtained from the diaries kept by the preservice teachers at the end of each lesson were analyzed with the content analysis method. It has been determined that pre-service teachers have deficiencies in associating concepts compared to expressing and explaining concepts. In addition, the candidates did not avoid using the mathematical language; it was observed that they displayed careless behaviors in the use of mathematical shapes, symbols and notations.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=nLNfCsWgUluh5T2iyudShtZVXOkEU-APw3-jW_E9NiyR-UhYI9vcjcx5YqOZT45Hhttps://hdl.handle.net/20.500.12513/6331
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [655]