Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKula, Kamile Şanlı
dc.contributor.authorGünden, Elif
dc.date.accessioned2024-08-08T20:09:03Z
dc.date.available2024-08-08T20:09:03Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=DPTyuy3wRPq_qvCPSqUB6zByxRaUdHMX-FabZGDQmferK9Ic5XLPSaIQsefuZ_lP
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/6348
dc.description.abstractBu araştırmada, Ahi Evran Üniversitesinin farklı Meslek Yüksekokullarında okuyan öğrencilerin matematik kaygı düzeylerinin bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın evrenini, 2015-2016 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar döneminde Ahi Evran Üniversitesinin iki yıllık eğitim veren farklı Meslek Yüksekokullarında okuyan matematik dersini alan/almış birinci sınıf öğrencilerinin tamamı oluşturmaktadır. Araştırmada araştırmacı tarafından hazırlanan "Kişisel Bilgi Formu", Erol (1989) tarafından geliştirilmiş ve Bekdemir (2009)'in Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin matematik kaygılarını belirlemek için kullandığı "Matematik Kaygısı Ölçeği" kullanılmıştır. Öğrencilerin okuduğu Meslek Yüksekokulu, birinci veya ikinci öğretim olma durumu, barındığı yer, kardeş sayısı, ailelerinin yaşadığı bölge, babanın eğitim durumu, annenin eğitim durumu, babanın mesleği, annenin mesleği, ailelerinin kendilerine gösterdiklerini ifade ettikleri tutuma göre matematik kaygı düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmazken; doğum tarihi, cinsiyet, okuduğu bölüm, mezun oldukları okul türü, Meslek Yüksekokuluna sınavla veya sınavsız yerleşme durumu, ailelerinin ortalama aylık gelir durumu ve kendilerini algıladıkları matematik düzeyi değişkenleri ile matematik kaygı düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this research, it was aimed to investigate the Maths anxiety levels of the students from the different vocational high schools of Ahi Evran University in terms of some demographic variants. The population of the study composes all freshman class students who are studying and reseived/reseiving Math class from different vocational high school of Ahi Evran University in the Spring term of 2015-2016 Academic Year. In this research "Personal Information Form" and "Mathematics Anxiety Scale" were used. "Personal Information Form" developed by the researcher, "Mathematics Anxiety Scale" developed by Erol (1989) and used by Bekdemir (2009) to define Maths anxiety of vocational high school students. There weren't differences between the Maths anxiety levels of the students in terms of the vocational high school they are studying, situation of daytime of evening education, accommodation variants, number of siblings, living in the region of the family, educational background of the father, educational background of the mother, profession of the father, profession of the mother and parent attitude. There were differences between the Maths anxiety levels of the students in terms of date of birth, gender, department they are studying, graduated high school, family income level, open admission or entering by an examination and Maths level they perceive themselves.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAhi Evran Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMeslek yüksekokulu öğrencilerinin matematik kaygılarının incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamining math anxiety of ahi evran university vocational high school studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage111en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid456418en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster