Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBaltacı,Serdal
dc.contributor.authorYıldız, Avni
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:55:24Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:55:24Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRrNE1USTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/635
dc.description.abstract3. sınıf ilköğretim matematik öğretmen adaylarının GeoGebra yazılımı ile oluşturulan öğrenme ortamlarında, düzlem denklemlerini öğrenme süreçlerini incelenmesinin amaçlandığı bu araştırmada yazılımın süreçteki rolü ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Özel durum çalışması yönteminin kullanıldığı araştırmaya, araştırmacıların belirlediği düşük, orta ve yüksek başarıya sahip ikişer kişilik altı grup katılmıştır. Araştırmada veriler; yarı yapılandırılmış mülakatlar, gözlemler, çalışma yaprakları ve öğretmen adaylarının GeoGebra ekranında yapmış oldukları modeller ile toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmen adaylarının, düzlemleri ve birbirine dik oluşan vektörleri yazılımın üç boyut ekranında daha güzel gözlemledikleri tespit edilmiştir. Ayrıca bir doğruya paralel ve iki noktadan geçen düzlemin denklemini oluşturmaya çalışan öğretmen adaylarının, doğrunun doğrultu vektörü ile düzlem üzerinde oluşan vektörlerin karma çarpımlarının her zaman sıfır olduğunu, yazılımın dinamik özelliği sayesinde noktaları değiştirerek gözlemledikleri tespit edilmiştir. Diğer taraftan oluşturulan yapılarla istenilen düzlem denklemlerinin matematiksel olarak genelleştirildiği görülmüştür. Bunların yanında vektörel çarpım vektörü komutunun yazılımın araç çubuklarında olmaması nedeniyle öğretmen adaylarının zorlandıkları, fakat çoğunun tanımdan yola çıkarak bu sorunu çözebildikleri görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThis research aims to examine how the third-grade preservice mathematics teachers learn plane equations in the learning environments created via the GeoGebra dynamic software. In this way, we tried to find out the role of the software in their learning process. Case study method was used and six groups participated in the research, each including two participants with low, intermediate and high levels of success, who were selected by the researchers. The data were collected semi-structured interviews, observation, worksheet and models created by the preservice teachers on the GeoGebra screen and they were analysed in accordance with qualitative data analysis methods. As a result of the research, it was confirmed that the preservice teachers were able to observe the planes and orthogonal vectors much better on the 3D screen of the software. It was also seen that the preservice teachers, who tried to form the equation of a plane parallel to a line passing through two points, were able to shift the points via the dynamic feature of the software and to observe that mixed scalar product of the line directional vector and the vectors on the plane is always zero. Equations of planes were mathematically generalised with the formed structures. It was seen that they had some difficulty as the toolbars did not include the command of vector product but most of them were able to solve the problem through the definition.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleMatematik Öğretmen Adaylarının GeoGebra Yazılımı Yardımıyla Analitik Geometrideki Bir Konuyu Öğrenme Süreçlerien_US
dc.title.alternativePreserviceMathematics TeachersProcesses of Learning an Analytic Geometrical Subject by the Help of GeoGebra Softwareen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage295en_US
dc.identifier.endpage312en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster