Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSırakaya, Mustafa
dc.contributor.authorÇakır, Hasan
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:55:25Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:55:25Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRjd01EWTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/639
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının çevrimiçi bilgi arama stratejilerini belirlemektir. Ayrıca çevrimiçi bilgi arama stratejileri cinsiyet, internette bilgi arama sıklığı ve internette bilgi arama düzeyi açısından incelenmiştir. Bu amaç doğrultusunda Tsai (2009) tarafından geliştirilen Aşkar ve Mazman (2013) tarafından Türkçeye uyarlanan çevrimiçi bilgi arama strateji envanteri kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 2013 -2014 öğretim yılında bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 139 öğretmen adayı oluşturmaktadır. V erilerin analizinde betimsel istatistikler, bağımsız iki örneklem t-testi ve tek yönlü ANOVA analizinde n yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının çevrimiçi bilgi arama stratejile rinin kaybolma stratejilerine düşük, değerlendirme ve problem çözme stratejilerine orta, deneme yanılma, temel fikirleri ayırt etme, kontrol ve amaçlı düşünme stratejilerine orta düzeyin üzerinde sahip oldukları görülmüştür. Cinsiyet açısından sahip olunan strateji düzeylerinde anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Bilgi arama sıklığı ve bilgi arama düzeyi yüksek olan öğretmen adaylarının strateji düzeylerinin daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öneri olarak yapılacak çalışmalarda stratejilere sahip o lma düzeyleri internet öz-yeterliliği açısından incelenebilir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine teacher candidates’ online information searching strategies. Also , online information searching strategies was examined in terms of gender, frequency of searching information on internet and skill of searching info rmation on internet. For this purpose, Online Information Searching Strategy Inventory was used. The study group consisted of 139 teacher candidates. In data analysis , descriptive statistics, t- test and ANOVA were used. According to research results, it was found that mean of evaluation and problem solving strategies scores are middle level, disorientation, purposeful thinking, select main ideas, trial and error and control strategies score are over the middle level. There is no significant difference on owned strategy levels in terms of gender. It was concluded that teacher candidates with high levels of information search and information search frequency have higher strategy levels. O wned strategy levels can be examined in terms of internet self-efficacy in future researchs.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının çevrimiçi bilgi arama stratejilerinin belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermination of teacher candidates’ online searching strategiesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage191en_US
dc.identifier.endpage206en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster