Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇalışkan, Nihat
dc.contributor.authorAkyel, Yakup
dc.date.accessioned2024-08-08T20:09:10Z
dc.date.available2024-08-08T20:09:10Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=zD1B0cW7zVr3VcnZjitVXr5xjYoIq-z7JHgehd0VJJW4feTWOyL5kQuR_winVzCU
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/6406
dc.description.abstractBu araştırmada okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin drama yöntemi yeterliliklerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır.Araştırmanın örneklem grubunu Kırşehir Milli Eğitim Müdürlüğü'nde görev yapan okul öncesi öğretmenleri oluşturmuştur. Araştırmada okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin drama yöntemine yönelik yeterlikleri var olduğu biçimiyle tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Karadağ, Çalışkan, Korkmaz ve Yüksel (2008) tarafından geliştirilen ?Drama Lideri Olarak Öğretmen ve Eğitimsel Drama Uygulama Yeterliği Ölçeği? kullanılmıştır.Verilerin çözümü ve yorumu için SPSS 15.00 programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda eğitim kurumlarında okul öncesi öğretmeni olarak çalışan öğretmenlerin ?Dramayı Planlama Yeterliği? boyutunda kendilerini ara sıra yeterli görürken; ?Dramayı Gerçekleştirme Yeterliği? boyutunda, ?Dramayı Değerlendirme Yeterliği? boyutunda ve ?Drama Genel Yeterliği? olan ölçeğin genelinde kendilerini çoğu zaman yeterli gördükleri ve okul öncesi öğretmenlerinin mesleki kıdemlerine ilişkin olarak drama yöntemi yeterliliklerinin farklılaştığı bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Okul Öncesi Eğitim, Okul Öncesi Öğretmeni, Dramaen_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to evaluate the qualifications of pre-school teachers about drama in education.The sample of this study is the teachers who are working at Kırşehir National Education Directorate. In that study, it is tried to reach the data that teachers working at pre-schools have the qualifications about drama method. The data collection tool of this study is `Teacher as a Drama Leader and Scale of Sufficiency of Educational Drama Application? developed by Karadağ, Çalışkan, Korkmaz ve Yüksel (2008).To analyze and evaluate of the collected data, SPSS 15. 00 program was used. At the end of the study, it was found that pre-school teachers sometimes regarded themselves as qualified about `Planning Drama ?, they many times thought themselves as qualified about `Practicing Drama? , `Evaluating Drama? and ` General Drama? and finally it was reached that the qualifications of pre- school teachers on drama were changed according to their professional seniority.Key words: Pre-School Teaching, Pre-School Teacher, Dramaen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAhi Evran Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin drama yöntemi (oyun) yeterliliklerinin değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of the qualifications of pre- scholl teachers about drama in educationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage110en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid286667en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster