Ortaokul (8. sınıf) görsel sanatlar öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
Özet
Bir öğretim programının başarılı olup olmadığının belirlenmesi için, programın öğretmenler tarafından benimsenmesi ve başarılı bir şekilde uygulanması gerektiği söylenebilir. Görsel sanatlar dersi öğretmenlerinin görüşleri, bu dersin öğretim programının başarılı olması açısından önemlidir. Çünkü öğretmenler, öğrencilerin eğitiminde önemli bir rol oynarlar ve öğrencilerin programı anlamalarına ve öğrenmelerine yardımcı olurlar. Öğretim programının etkililiği, öğretmenlerin programı kabul etmeleri ve başarılı bir şekilde uygulamaları ile yakından ilişkilidir. Görsel sanatlar dersi öğretmenlerinin fikirleri, bu dersin öğretim programının geleceği açısından önem taşımaktadır. Yapılan bu araştırmada nicel ve nitel çalışmaların birlikte yapıldığı karma yöntem kullanılmıştır. Karma model, bir araştırma için bulguların çeşitli tekniklerle toplanıp analiz edilmesine dayanmaktadır. Bu şekilde daha geçerli ve güvenilir sonuçlara ulaşılmaya çalışılmaktadır. Bu araştırmanın nicel boyutunda görsel sanatlar öğretmenlerinin ortaokul 8. sınıf öğretim programının görüşlerine yönelik değerlendirilmesi kendi koşulları içerisinde "yaş, cinsiyet, mesleki kıdem, mezun olunan program," gibi çeşitli değişkenler açısından olduğu gibi betimlemeye çalışmak için "tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli" kullanılmıştır. Çalışmanın nitel boyutunda ise sekizinci sınıf görsel sanatlar öğretim programı hakkında öğretmenlerden derinlemesine bilgi almak amacı ile durum çalışması yapılmıştır. Bu araştırmanın çalışmanın evrenini, 2022-2023 öğretim yılı Kırşehir ili merkezinde görev yapan görsel sanatlar öğretmenlerinden oluşmaktadır. Araştırmacılar tarafından görüşme formunun Kırşehir il merkezindeki ortaokullarda 2022-2023 eğitim- öğretim yılında uygulanabilmesi amacıyla, Kırşehir Valiliği ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nden gerekli resmi izin alınmıştır. Araştırma verileri açık uçlu bir sorudan oluşan görüşme formuna dayalı olarak elde edilmiştir. Katılımcı görüşleri analiz edilerek, görüşler kategorik olarak sınıflandırılarak açıklanmıştır. Açıklanan görüşler özgün katılımcı görüşleri ile desteklenerek yorumlanmıştır. Araştırmada katılımcı öğretmenlerin görüşlerine göre sekizinci sınıf Görsel sanatlar Programının uygulanmasına dönük olarak 25 kategoride 248 görüş belirtmişlerdir. Bu görüşler genellikle programa dönük negatif düşünceler içeren kategorilerde toplanmıştır: Bunlardan belirtilme sıklığı en fazla olan kategoriler frekans değerlerine göre ".Ders Saati, Öğrenci Tutumu, Haksız Not, Veli Tutumu, Fiziki Ortam, İçerik, Sınav Senesi, Program, Öğrenci İlgisi, Materyal Eksikliği. " oluşmaktadır. For a curriculum to achieve success, it is essential that teachers adopt and implement it effectively. The viewpoints of Visual Arts teachers hold significance for the success of the course's curriculum, as teachers play a crucial role in students' education and assist them in comprehending and learning the curriculum. The efficacy of a curriculum is strongly connected to teachers' acceptance and effective implementation of the curriculum. Consequently, the opinions of Visual Arts teachers are vital for the advancement of the course's curriculum. In this research, a mixed-methods approach incorporating both quantitative and qualitative research was employed. The mixed model involves gathering and analyzing data using a variety of techniques within a single study, aiming to achieve more valid and reliable outcomes. The quantitative aspect of this study utilizes the "relational survey model" from among survey models to portray the opinions of Visual Arts teachers on the 8th-grade middle school curriculum in its context, considering various factors such as "age, gender, professional experience, and the department from which they graduated." The qualitative aspect of the research involved conducting a case study to obtain comprehensive information from teachers about the eighth-grade Visual Arts curriculum.The study's population comprises Visual Arts teachers working in Kırşehir city center during the 2022-2023 academic year. To enable the implementation of the interview form in middle schools in Kırşehir city center during the 2022-2023 academic year, the researchers obtained the necessary official permissions from the Governorship of Kırşehir and the Provincial Directorate of National Education. Data was gathered through an interview form with an open-ended question, and participants' opinions were analyzed, categorized, and described, supported by their original views.The study found that, based on the participating teachers' opinions, 248 views were expressed across 25 categories concerning the implementation of the 8th-grade Visual Arts Curriculum. These views were predominantly negative and grouped into categories such as "Lesson Hours, Student Attitude, Unfair Grades, Parent Attitude, Physical Environment, Content, Exam Year, Curriculum, Student Interest, Material Shortage." Keywords: Visual Arts Education, 8th Grade Visual Arts Curriculum, Curriculum Evaluation
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=j_Fjwp4JS4mk97Puqti8rs7o2o-8RmE9-9ZE7OITqmA_w-awvbwhEcF1paEbNcVXhttps://hdl.handle.net/20.500.12513/6446
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [747]