Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAydın, Abdullah
dc.contributor.authorTuran, Fatma
dc.date.accessioned2024-08-08T20:09:16Z
dc.date.available2024-08-08T20:09:16Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=sY7m19PfcL6F1NUw-cr80A21012QjcK1yAXpt3253KoBDfRKYaMLkQPFp0YXKQiT
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/6450
dc.description.abstractÜlkemizde 2005 yılında değişen müfredata bilimsel süreç becerileri eklenerek araştıran, sorgulayan, inceleyen, günlük hayatında öğrendiği bilgiler ile bağlantı kurabilen, dünyaya bir bilim adamının bakış açısıyla bakabilen bireyler yetiştirmeyi amaçlamıştır. Bu amaçla çalışmada, 8. Sınıf Fen ve Teknoloji Öğretim Programı ve 8. Sınıf Fen ve Teknoloji ders kitabının etkinlikler kısmında geçen bilimsel süreç becerilerinin karşılaştırılması ve bilimsel süreç becerilerinin uygulanabilirliğine yönelik öğretmen görüşleri yer almaktadır. Çalışmada doküman analizi ile bilimsel süreç becerilerinin uygulanabilirliğine yönelik öğretmen görüşlerini belirlemek amacıyla ise geliştirilen yapılandırılmış görüşme formu ile öğretmenlerin bilimsel süreç becerileri hakkındaki görüşleri toplanarak değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Bulgulardan elde edilen sonuçlara göre; kitapta yer alan etkinliklerin bilimsel süreç becerilerini kapsama durumu toplamda 359, programdaki kazanımların BSB'yi temsil etme durumu 217'dir. Öğretmenlerimizle yapılan görüşme sonucunda ise bilimsel süreç becerilerini derslerde uygulama durumlarının yetersiz olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractBesides, by the changing programme in 2005, it has been aimed to bring generations that can not only observe and question but also match the newly learnt items with the real-life conditions and perceive the world from the eyes of a scientist up by integrating Academical Progress Skills to the programme. To this end,in this case study,both a detailed comparison of Science and Technology Teaching Programme for Grade 8 and The Academical Progress Skills that happen in the activities section of the Science and Technology Coursebook for Grade 8 was done. Of the qualitative research methods,documentai analysis method was used in this case study.Moreover,using the configured interview forms developed to define the views of the teachers on the applicability of Scientific Progress Skills, the views of the teachers working at various schools were delivered and evaluated meticulously. According to the results, in terms of containing Academical Progress Skills, is 359 in total, yet the rate of the acqusitions representing The Academical Progress Skills is 217.It is clear that applying The Academical Progress Skills in to the courses or classroom environment is insufficient after interviewing with the teachers attended to the studyen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAhi Evran Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul 8.sınıf fen ve teknoloji öğretim programı çerçevesinde ders kitabının bilimsel süreç becerileri açısından karşılaştırılması ve bilimsel süreç becerilerinin uygulanabilirliğine yönelik öğretmen görüşlerien_US
dc.title.alternativeSecondary school science and technology 8th grade science process skills curriculum for comparison and its application in the course book for teachers 'perceptionsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage150en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid380456en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster