Ortaokul matematik öğretmenlerinin üslü ifadeler konusuna ilişkin pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi
Özet
Matematik eğitiminin en önemli unsuru eğitimi veren öğretmen faktörüdür. İyi düzeyde pedagojik alan bilgisine sahip olan öğretmenlerin, hedeflenen matematik eğitimini istenilen şekilde gerçekleştireceği düşünülmektedir. Bu kapsamda, araştırmanın amacı ortaokul matematik öğretmenlerinin üslü sayılar konusunda Pedagojik Alan Bilgilerini (PAB), alt bileşeni olan Öğretim Stratejileri Bilgisi ve Öğrencileri Anlama Bilgisi bileşeninde incelemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Nevşehir il merkezindeki resmi ortaokullarda çalışmakta olan farklı hizmet sürelerine sahip dört matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Öğretmenler amaçlı örnekleme yöntemi kullanılarak seçilmiş olup, veri toplama 2021-2022 eğitim-öğretim yılının güz döneminde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri yarı-yapılandırılmış görüşme ve yarı-yapılandırılmış gözlem teknikleri ile elde edilmiş ve elde edilen görüşme verileri ses ve görüntü olarak kayıt altına alınmıştır. Görüşme ve gözlem yoluyla elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz ve içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre mesleki deneyim arttıkça öğretmenlerin pedagojik alan bilgilerinin de arttığı düşünülmektedir. Ayrıca bireysel öğretim deneyiminin, öğretmenlerin pedagojik alan bilgilerini olumlu yönde etkilediği anlaşılmaktadır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre öğretmen eğitimine ve araştırmacılara yönelik önerilerde bulunulmuştur. The most important element of mathematics education is the teacher factor. It is thought that teachers who have a good level of pedagogical content knowledge will perform the targeted mathematics education as desired. In this context, the aim of the research is to examine middle school mathematics teachers' Pedagogical Content Knowledge (PCK) on exponential numbers in its sub-component, Knowledge of Instructional Strategies and Understanding of Students. The case study model, one of the qualitative research methods, was used in the research. The study group of the research consists of four mathematics teachers working in public middle schools in Nevşehir city center with different service periods. The teachers were selected using the purposeful sampling method, and data collection was carried out in the fall semester of the 2021-2022 academic year. The data of the research were obtained by semi-structured interview and semi-structured observation techniques, and the obtained interview data were recorded as audio and video. Descriptive analysis and content analysis techniques were used in the analysis of the data obtained through interviews and observations. According to the findings obtained from the research, it is thought that as the professional experience increases, the pedagogical content knowledge of the teachers also increases. In addition, it is understood that individual teaching experience affects teachers' pedagogical content knowledge positively According to the results obtained from the research, suggestions were made for teacher education and researchers.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RsTBl6RWK25OBMIKtIgYYV46LMQPCmS5_DDjDwSpJ8JCrvCUbgKzY5fvGMqft9b7https://hdl.handle.net/20.500.12513/6456
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [651]