dc.contributor.advisor | Urtekin, Levent | |
dc.contributor.author | Işık, Melike | |
dc.date.accessioned | 2024-08-08T20:09:25Z | |
dc.date.available | 2024-08-08T20:09:25Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=v7BkNnnepTnbhn8rNR77LUvNMrHZOk_JxTh0PneufFkgfuD7jHKIQ36FfQyL40UE | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12513/6500 | |
dc.description.abstract | Oyun bağımlılığı günümüzde önemli problemlerden biridir. Farklı yaş gruplarından kişiler günlük zaman dilimlerinin önemli bir kısmını bilgisayar ve telefon oyunlarının başında harcamaktadır. Bu durum kişilerin sağlığı ve sosyal yaşamları üzerinde farklı etkilere sahiptir. Bu etkiler kişiden kişiye değişebilmektedir. Oyun bağımlılığı kişilerde dikkat dağınıklığı sorununu ortaya çıkarmasa bile oyun oynayan kişiler bu sorunu gösterebilmektedirler ve hatta daha da ilerletebilirler. Bu çalışmanın amacı günümüzde git gide artan oyun bağımlılığının kişileri özellikle çocukları dikkat dağınıklığı sorununda nasıl etkilediği gözlemlemektir. Kırşehir Merkez'de iki ortaokulundan 11-14 yaş arasındaki çocuklarda gönüllülük esasına dayalı bir anket/ test çalışması yapılmıştır. Yapılan test Stroop Testidir. Çocuklar testleri yaparken bir yandan süre tutulmuş bir yandan da yanlışları gözlemlenmiştir. Alınan veriler daha sonra SPSS programına aktarılmış orada MANOVA analizine tabi tutulmuştur. Buradan elde edilen veriler karşılaştırılmıştır. Elde edilen sonuçlarda oyun oynayan kişiler oynamayan kişilere göre anlamlı bir dikkat dağınıklığı sorunu göstermişlerdir. | en_US |
dc.description.abstract | Game addiction is one of the important problems today. People of different age groups spend a significant part of their daily time at the beginning of computer and phone games. This situation has different effects on people's health and social lives. These effects can vary from person to person. Even if game addiction does not reveal the problem of distraction in people, people who play games can show this problem and even further it. The aim of this study is to observe how the increasing game addiction affects people, especially children, in the problem of distraction. A voluntary survey/test study was conducted on children aged 11-14 from two secondary schools in Kırşehir Center. The test performed is the Stroop Test. While the children were doing the tests, time was kept on the one hand and their mistakes were observed on the other. The obtained data were then transferred to the SPSS program and subjected to MANOVA analysis there. The data obtained here were compared. In the results obtained, gamers showed a significant distraction problem compared to non-players. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Biyomühendislik | en_US |
dc.subject | Bioengineering | en_US |
dc.subject | Mühendislik Bilimleri | en_US |
dc.title | Oyun bağımlılığının 11-14 yaş çocuklarda dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu üzerine etkisinin stroop testi ile incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Investigation of the effect of play addiction on attention deficit hyperactivity disorder in children aged 11-14 by the stroop test | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Enstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, İleri Teknolojiler Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 102 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 687097 | en_US |