Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGülbahar, Bahadır
dc.contributor.authorErtuğrul, Gülşah
dc.date.accessioned2024-08-08T20:09:26Z
dc.date.available2024-08-08T20:09:26Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=vbVkXe1KChYWNElr1MuLZs74naBLvMkBJjbaKFmOik266nrhDlCgxz-KwgM5b34a
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/6509
dc.description.abstractBu tezin amacı, öğretim elemanlarının olumlu sınıf iklimi sağlama yeterliliklerine ilişkin Türkçe öğretmeni adaylarının görüşlerini tespit etmektir. Tez bu yönüyle, öğretim elemanlarının yeterliklerinin, bir anlamda performanslarının öğretmen adayları, öğrenciler tarafından değerlendirildiği bir çalışmadır. Nicel bir araştırma olan bu tezde, Türkçe öğretmeni adaylarına göre öğretim elemanlarının olumlu sınıf iklimi sağlama yeterliklerini gerçekleştirme sıklığının düzeyinin yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Türkçe öğretmeni adaylarının öğretim elemanlarının olumlu sınıf iklimi sağlama yeterliklerini gerçekleştirme sıklığına ilişkin görüşleri arasında, "öğrenim görülen üniversite", "sınıf düzeyi", "sınıf yönetimi dersinin önemine ilişkin algı", "öğretim elemanının öğrencilerle ilişkisinin niteliğine ilişkin algı", "öğrencinin sınıftaki diğer öğrencilerle ilişkisinin niteliğine ilişkin algı", "derslerin verimli işlenip işlenmediğine ilişkin algı", "öğretim elemanının sınıf yönetme başarısına ilişkin algı" değişkenlerine göre istatistiksel açıdan anlamlı farklılıkların olduğu da elde elde edilen diğer sonuçlar olmuştur.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this thesis is to determine the opinions of the Turkish teacher candidates regarding the qualifications of the instructors to provide positive classroom atmosphere. In this sense, the thesis is a study where the qualifications of the instructors are assessed by student candidates and students in a sense of their performance. In this thesis, which is a quantitative study, according to the Turkish teacher candidates, it has been reached that the level of the teachers' ability to perform positive classroom atmosphere is higher. Among the opinions of the Turkish teacher candidates about the frequency of the instructors 'fulfillment of the positive classroom provision competencies are the following: "university at the level of education", "class level", "perception of the importance of classroom management", "perception of the quality of teaching staff' there are statistically significant differences according to the perception of the quality of the relationship with the students, perception of whether the courses are being processed efficiently, and perception of the teaching staff about classroom management success.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAhi Evran Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretim elemanlarının olumlu sınıf iklimi sağlama yeterliliklerine ilişkin Türkçe öğretmeni adaylarının görüşlerien_US
dc.title.alternativeThe opinions of Turkish teacher candidates regarding the competences of instructors in providing positive classroom atmosphereen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilgiler ve Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage65en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid492200en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster