Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSıvacı, Sadık Yüksel
dc.contributor.authorKöroğlu, Mustafa
dc.date.accessioned2024-08-08T20:09:28Z
dc.date.available2024-08-08T20:09:28Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=sY7m19PfcL6F1NUw-cr80FwREktjjMq8W-wSqpdXfSdPeB1M8-G1mwyMtsNg5xrI
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/6518
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Kırşehir ili Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi son sınıfta öğrenim gören öğretmen adaylarının özel alan yeterlikleri ile öğrenme stillerinin ve özel alan yeterlikleri ile öğrenme stilleri arasındaki ilişkinin cinsiyet, mezun olunan lise türü, liseden mezun olunan alan, öğrenim görülen bölüm, öğrenim şekli, genel not ortalaması, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu, ailenin sosyo-ekonomik düzeyi, barınılan yer ve öğrenme tiplerine göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemek ve özel alan yeterlikleri ile öğrenme stilleri arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın evrenini 2014-2015 öğretim yılında Kırşehir ili Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören toplam 275 öğrenci oluşturmaktadır. Bu çalışmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu Milli Eğitim Bakanlığı tarafından "Temel Eğitime Destek Projesi" kapsamında geliştirilen Öğretmen Yeterliklerinden öğretmenlik mesleği Özel Alan Yeterliklerinin A2 düzeyi performans göstergeleri aslına sadık kalınarak beşli likert tipi ölçeği ve David Kolb tarafından geliştirilmiş olan Kolb Öğrenme Stilleri Envanteri'nin (KÖSE-3) üçüncü sürümü kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören son sınıf öğrencilerinin özel alan yeterlikleri ile öğrenme stilleri arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmamıştır. Öğrenme stilleri boyutuna bakıldığında öğrenme stilleri ile cinsiyet, mezun olunan lise türü, liseden mezun olunan alan; öğrenim görülen bölüm, öğrenim şekli, genel not ortalaması ve baba eğitim durumu arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Özel alan yeterlikleri algılarında ise cinsiyete, mezun olunan lise türüne, öğrenim görülen bölüme, öğrenim şekline, genel not ortalamasına ve anne eğitim durumuna göre anlamlı bir fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca özel alan yeterlik algılarının, öğrenme stillerine ilişkin farkındalıklarına ilişkin boyutunda belirlenen demografik değişkenlere göre anlamlı bir fark bulunmamıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to introduce the relation between academic major competencies and learning styles of senior students at Ahi Evran University Faculty of Education, and to identify whether or not, characteristics such as gender, the type of high school graduated from, the major field in high school, the present academic department, type of training, grade point average, the level of education of parents, socioeconomic status of the family and place of residence influence the relation between academic major competencies and learning styles. The universe of the research consists of 275 students attending Ahi Evran University, Faculty of Education in Kirsehir in 2014 - 2015 academic year. In the study, as the data collection tool, a personal information sheet developed by the researcher, the third edition of Kolb Learning Styles Inventory (LSI) developed by David A. Kolb, A2 level Performance Indicators survey pertaining to Teachers Competencies in Their Branches from the General Proficiencies of Teaching Profession published by the Ministry of National Education within the project "Support to Basic Education" was designed as a 5-point Likert scale and used. At the end of the study it was concluded that no distiguishable statistical difference between the academic major competencies and the learning styles of the senior students of Ahi Evran University, Faculty of Education could be observed. As for the learning styles, no distiguishable statistical difference could be observed between learning styles and factors such as gender, the type of high school graduated from, the major field in high school, the present academic department, type of training, grade point average, the education level of father. As for the academic major competencies, it was concluded that there were distiguishable differences depending on the students' gender, the type of high school graduated from, the major field in high school, the present academic department, type of learning, grade point average, the education level of the mother.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAhi Evran Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının özel alan yeterlikleri ile öğrenme stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeAnalyzing the relationship between learning styles and specific field competencies of prospective teachersen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage167en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid385440en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster