Öğretmen adaylarının sürdürülebilir çevre eğitimine yönelik tutumlarının tespiti (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi örneği)
Özet
Bu araştırma, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının sürdürülebilir çevre eğitimine yönelik tutumlarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma; Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Eğitimi, Matematik Eğitimi, Sosyal Bilgiler Eğitimi, Türkçe Eğitimi, Sınıf Eğitimi, Okul Öncesi Eğitimi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Eğitimi Anabilim dallarında öğrenim gören toplam 855 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Araştırmadaki veriler, Afacan ve Demirci Güler tarafından geliştirilen, 44 madde ve 6 faktörden oluşan "Sürdürülebilir Çevre Eğitimine Yönelik Tutum Ölçeği" ile toplanmıştır. Araştırmacıların yaptığı güvenirlik analizi sonucunda güvenirlik katsayısı 0.905 bulunmuştur. Toplanan nicel veriler SPSS istatistik paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının Sürdürülebilir Çevre Eğitimine Yönelik Tutumlarının genel olarak "Katılıyorum" düzeyinde olduğu tespit edilmiştir. This research was conducted to determine the attitudes of teacher candidates studying at Kırşehir Ahi Evran University Education Faculty towards sustainable environmental education. Research; The study was conducted with a total of 855 teacher candidates studying at Kırşehir Ahi Evran University, Faculty of Education, Science Education, Mathematics Education, Social Studies Education, Turkish Education, ClaSroom Education, Preschool Education, Guidance and Psychological Counseling Education. The data in the study were collected with the "Attitude Scale towards Sustainable Environmental Education" developed by Afacan and Demirci Güler and consisting of 44 items and 6 factors. As a result of the reliability analysis conducted by the researchers, the reliability coefficient was found to be 0.905. The collected quantitative data were analyzed using the SPSS statistical package program. As a result of the research, it was determined that teacher candidates' attitudes towards sustainable environmental education were positive.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=nLNfCsWgUluh5T2iyudShqdcmzPWSHLyCNGXgMs3FGvTI6dTyIf5QoSeCOXFgt0xhttps://hdl.handle.net/20.500.12513/6522
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [651]