Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErdem, Mustafa
dc.contributor.authorSatan, Şemsey
dc.date.accessioned2024-08-08T20:10:47Z
dc.date.available2024-08-08T20:10:47Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=9MiDp3x86xrwjpi5-14w-Xc778pI8e6-C9aBmH2VOxMjb--AGJ6R5orXckbyqrSK
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/6544
dc.description.abstractAraştırmanın amacı ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin örgüt sağlığının mesleki motivasyonu yordama düzeyini belirlemektir. Araştırma nicel, ilişkisel tarama modelinde bir çalışmadır. Araştırma evrenini 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Kırıkkale ili Merkez, Bahşili ve Yahşihan ilçelerinde bulunan toplam 43 ortaokulda görev yapan 987 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini 12 ortaokulda görev yapan 308 öğretmen oluşturmuştur. Araştırma verilerini toplamak için; "Örgütsel Sağlık Ölçeği", "Mesleki Motivasyon Ölçeği" ve "Kişisel Bilgi Formu" kullanılmıştır. Her iki ölçek de 5'li likert tipi olup sağlık ölçeği 6 alt boyuttan, motivasyon ölçeği 5 alt boyuttan oluşmuştur. Araştırmada elde edilen veriler istatistik programı ile analiz edilmiştir. Verilerin örgütsel sağlık ve mesleki motivasyon algılarının cinsiyete göre farklılaşıp farklılaşmadığını analiz etmek için t-testi; kıdem ve alan değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını analiz etmek için one-way ANOVA yapılmıştır. ANOVA sonucunda bulunan farkın hangi gruplardan kaynaklandığını belirlemek için Post-Hoc Tukey testi yapılmıştır. Yordama düzeyini belirlemek için çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Verilerin analizinde .05 anlamlılık düzeyi esas alınmıştır. Araştırma bulgularında öğretmenler okullarının sağlıklı olduğunu ve mesleki motivasyonlarının üst düzeyde olduğunu ifade etmişlerdir. Erkek öğretmenler kadın öğretmenlere göre okullarında öğretmen bağlılığının olduğuna ve motive olduklarına daha az katılmışlardır. 1-5 yıl mesleki kıdeme sahip öğretmenler 16 yıl ve üzeri kıdeme sahip öğretmenlere göre okullarını daha az sağlıklı bulmuşlardır. Alan değişkenine göre öğretmenlerin örgüt sağlığı ve mesleki motivasyon görüşleri farklılaşmamıştır. Örgüt sağlığının mesleki motivasyonun anlamlı bir yordayıcısı olduğu görülmüştür. Örgüt sağlığı ile mesleki motivasyon arasında anlamlı, pozitif ve orta düzeyde bir ilişki bulunmuştur. Örgüt sağlığı mesleki motivasyonun %37'sini açıklamaktadır. Örgüt sağlığındaki bir birimlik artış mesleki motivasyonda .76 birimlik bir artışa neden olmaktadır. Örgüt sağlığı alt boyutları birlikte keyif ve özveri motivasyonun %32'sini, katkı motivasyonun %30'unu, değer motivasyonun %27'sini ve bağlılık motivasyonunun %15'ini, açıklamaktadır.en_US
dc.description.abstractThe aim of the study is to determine the predictive level of organizational health of teachers working in secondary schools on professional motivation. The research is a study in quantitative, relational scanning model. The universe of the research consisted of 987 teachers working in 43 secondary schools in Kırıkkale city center, Bahşili and Yahşihan districts in the 2019-2020 academic year. 308 teachers working in 12 secondary schools composed the sample of the study. To collect research data; "Organizational Health Scale", "Occupational Motivation Scale" and "Personal Information Form" were used. Both scales are 5-point Likert type and the health scale consists of 6 sub-dimensions and the motivation scale consists of 5 sub-dimensions. The data obtained in the study were analyzed with a statistical program. T- test was used to analyze whethes the organizational health and professional motivation perceptions of the data differ according to gender; on the other hand, one-way ANOVA was conducted to analyz whether it differentiotes according to seniority and field variables. Post-Hoc Tukey test was conducted to determine from which groups the difference found in ANOVA result. Multiple regression analysis was used to determine the predictive level. In the analysis of the data .05 significance level was taken as basis. In the research findings, teachers stated that their schools were healthy and their professional motivation was high. Male teachers agreed that there was teacher commitment and motivation in their schools less than female teachers. Teachers with 1-5 years of professional seniority found their school less healthy than teachers with seniority of 16 years or more. According to the field variable, teachers' views on organizational health and professional motivation did not differ. It has been observed that organizational health is a significant predictor of professional motivation. A significant, positive and moderate relationship was found between organizational health and professional motivation. Organizational health explains 37% of professional motivation. One unit increase in organizational health causes an increase of .76 units in professional motivation. Organizational health sub-dimensions together explain pleasure and devotion 32% of motivation, 30% of contribution motivation, 27% of value motivation and 15% of commitment motivation.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖrgüt sağlığı ile mesleki motivasyon arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeThe relationship between organizational health and professional motivationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage103en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid660359en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster