Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞener, Emine
dc.contributor.authorBaran, Selma
dc.date.accessioned2024-08-08T20:10:47Z
dc.date.available2024-08-08T20:10:47Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=FgmkGchPKo23qQqBeqzVZvygKljv70ucO5UOExDGNhUU2Bj89rkIoIQ9T6cV7toU
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/6545
dc.description.abstractGünümüzde örgütler açısından bilgi, önemli üretim kaynakları arasında yer almaktadır. Örgütler bilgi paylaşımı yardımıyla bilgiyi açık ve kullanılır hale getirerek örgüt içerisindeki bölümlere hızla yaymaktadırlar. Gelişen dünyayla günümüzdeki örgüt yöneticileri bilgi paylaşımının önemini anlarken, bilgiyi daha etkin ve verimli bir şekilde kullanarak çalışanlarının bilgi paylaşımını artırmak istemektedirler. Örgütün bir parçası olarak bilgi paylaşımının yanı sıra iyi ve etkin yönetilebilen bilgi güvenliği kavramı da örgütlerin hayatına dâhil olmuştur. Örgütlerdeki bilgi paylaşımının nasıl ve ne şekilde olacağının bilgi güvenliği ile de yakından ilgili olduğu görülmektedir. Bu çalışmada; bilgi, bilgi yönetimi, bilgi paylaşımı ve bilgi güvenliği kavramları ele alınmıştır. Araştırmanın amacı, özel öğretim kurumunda çalışan personelin bilgi paylaşım sürecine ilişkin tutumlarının, bilgi güvenliğine etkisinin incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini, araştırmaya katılmayı kabul eden ve evreni temsil edecek örneklem yoluyla belirlenen özel öğretim kurumunda görev yapan 161 özel öğretim kurs merkezi çalışanı, 213 özel okul çalışanı olmak üzere toplam 374 eğitim çalışanı oluşturmaktadır. Tanımlayıcı nitelikte bir çalışma olup, nicel araştırma modeli kullanılmıştır. Veri toplama formunun ilk bölümünde katılımcılara yönelik demografik özellikler, ikinci bölümünde bilgi paylaşım ölçeği ve üçüncü bölümünde bilgi güvenliği ölçeği yer almaktadır. Verilerin analizinde, SPSS 16.00 paket programından yararlanılmıştır. Çalışmada, Kruskal Wallis Varyans testi ve Mann-Whitney U testi yardımıyla sosyo-demografik özelliklere göre bağımlı değişkenlerin farklılık gösterip göstermediği belirlenmiştir. Bilgi paylaşım ölçeği ile bilgi güvenliği ölçeği arasında ilişki olup olmadığını test etmek amacıyla Spearman Korelasyon ve Regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırmada örgütsel bilgi paylaşım düzeyi ile bilgi güvenliği değişkeni arasında korelasyon analizi sonucunda, pozitif yönde orta düzeyde anlamlı (r= 0,406, p<0,01) bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca örgütsel bilgi paylaşımı düzeyi ile bilgi güvenliği düzeyinin alt boyutları incelendiğinde bütün boyutlarda anlamlı ilişki olduğu görülmüştür. Regresyon analizi sonucunda, örgütsel bilgi paylaşım değişkenin bilgi güvenliği değişkeni üzerinde anlamlı bir etkisi olduğu görülmüştür (R= 0,23, p<0,01). Araştırmanın bulgularına göre, örgütsel bilgi paylaşım düzeyinin bilgi güvenliğini olumlu yönde etkilediği belirlenmiştir. Sonuçlar, literatür destekli olarak yorumlanmıştır.en_US
dc.description.abstractToday, information from the perspective of organizations is one of the important sources of production. With the help of information sharing, organizations make information open and useful and spread them rapidly to the departments within the organization. With the developing world today's organization managers understand the importance of information sharing, using the information more effectively and efficiently, they want to increase the sharing of information in between employees. As a part of the organization, in addition to the information sharing, the concept of information security, which can be managed well and effectively, has been included in the lives of organizations. It is seen that how information sharing in organizations is also closely related with the of information security. In this study, information, information management, information sharing, information security concepts are discussed. The aim of the research is to investigate the effects of attitudes of the personnel working in private teaching institutions on information sharing process on information security. The sample of the research is composed of 374 education staff including 161 private teaching course center employees and 213 private school employees who work in a private teaching institution determined by the sample that will represent the universe. This is a descriptive study and quantitative research model was used. The first part of the data collection form includes demographic characteristics for the participants, the second part includes the information sharing scale and the third part includes the information security scale. SPSS 16.00 package program was used for data analysis. Kruskal Wallis Variance test and Mann-Whitney U test were used to determine whether dependent variables differ according to socio-demographic characteristics. Spearman Correlation and Regression analysis were performed to test the relationship between information sharing scale and information security scale. In the research, it was found that there was a moderately significant (r = 0.406, p<0.01) relationship between the organizational information sharing level and the information security variable. In addition, when the sub-dimensions of organizational information sharing level and information security level were examined, a significant relationship was found in all dimensions. As a result of regression analysis, it was seen that organizational information sharing variable had a significant effect on information security variable (R = 0.23, p <0.01). According to the findings of the research, it was determined that the level of organizational information sharing affects information security positively. The results were interpreted as literature supported.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖrgütsel bilgi paylaşımının bilgi güvenliği üzerine etkisinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeThe effect on the information security of organizational knowledge sharingen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage152en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid569451en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster