Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTaşdemir, Adem
dc.contributor.authorAydın, Hasan
dc.date.accessioned2024-08-08T20:10:50Z
dc.date.available2024-08-08T20:10:50Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=9MiDp3x86xrwjpi5-14w-ZRqufUmPCCE8-6-lwD9ROcRYHHNYwzUqQgESBtFgkG5
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/6598
dc.description.abstractSTEM eğitimi fen, teknoloji, mühendislik ve matematik disiplinlerinin bütünleşik bir paradigma ile ele alındığı yenilikçi bir yaklaşımdır. Bu süreçte temel amaç günlük yaşam problemleri bağlamında öğrencilerin işbirliği, iletişim, yaratıcılık gibi temel becerilerinin gelişimini sağlamaktır. Robotik ve kodlama eğitimi de STEM'in parçalarından birisini oluşturmaktadır. Bu çalışmanın amacı, ilkokul 4. sınıf öğrencilerine mBlock programı ve Arduino robotik seti kullanılarak yapılan robotik ve kodlama eğitiminin, öğrencilerin STEM eğitimine yönelik tutumu, temel becerileri ve STEM kariyer ilgileri üzerindeki etkisini araştırmaktır. Yapılan bu çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden "ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen" kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi 2019-2020 eğitim öğretim yılında Aksaray ili, Ortaköy ilçesindeki bir devlet ilkokulunun 4. sınıfında öğrenim gören 47 öğrenciden oluşmaktadır. Deney grubundaki 25 öğrenciye araştırmacı tarafından hazırlanan robotik ve kodlama etkinlikleri mBlock programı ile 7 haftalık sürede uygulanırken, kontrol grubundaki 22 öğrenciye ise MEB kazanımları dâhilinde normal öğretim uygulanmıştır. Deney ve kontrol gruplarına ön test ve son test olarak "STEM'e Yönelik Tutum Ölçeği, Temel Beceri Ölçeği ve STEM Kariyer İlgi Ölçeği" kullanılmıştır. Ön test ve son testten elde edilen veriler Mann Whitney U, Wilcoxon ve Kruskal Wallis H testleri kullanılarak çözümlenmiştir. Yapılan analizler sonucunda deney ve kontrol grubu öğrencilerinin STEM eğitimine yönelik tutum, temel beceri ve STEM kariyer ilgi son test puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farkın oluştuğu sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractSTEM education is an interdisciplinary approach which is connect science, technology, engineering and mathematics disciplines. In this progress, the main aims is to develop students' basic skills such as collaboration, communication and creativity in the context of daily life problems. Robotic and coding educations are a part of the STEM. The aim of this study was to investigate the effects of robotics and coding education on students' attitudes towards STEM education, basic skills and STEM career interests by use mBlock program and Arduino robotic set. In this study, the quasi-experimental design was used. The sample of the study was consisted of 47 students in the 4th grade of a primary school in Ortaköy district of Aksaray province in the 2019-2020 academic year. While the robotics and coding activities that is prepared by the researcher were applied to 25 students in the experimental group during 7 weeks with the mBlock program, 22 students in the control group were given normal education within the Ministery of Education. Three measurament tools which were Attitudes towards STEM Education Scale, Basic Skills Scale and STEM Career Interest Scale were used to collect quantitavive data in the experimental and control groups both pre-test and post-test. The data obtained from the pre-test and post-test were analyzed using the Mann Whitney U, Wilcoxon and Kruskal Wallis H tests. According to the result, it was concluded that there was a significant difference in favor of the experimental group in the attitude towards STEM education, basic skills and STEM career interest of posttest scores of the students.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleRobotik ve kodlama eğitiminin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin STEM eğitimine yönelik tutum, temel becerileri ve STEM kariyer ilgilerine etkilerien_US
dc.title.alternativeThe effects of robotic and coding education on the STEM education attitude, basic process skills and STEM carier interest of the primary school 4th grade studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, Sınıf Eğitimi Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage157en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid664029en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster