Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYağcı, Mustafa
dc.contributor.authorTunç, Seçkin
dc.date.accessioned2024-08-08T20:10:51Z
dc.date.available2024-08-08T20:10:51Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=T1mWGp9MngYYkCSgiJvtViUQZyybZ48cQv3zCvOBd8ob-cQv80jKrQEeQB02jKaW
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/6611
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı masaüstü sanal gerçeklik ortamlarından birisi olan Second Life uygulamasının bireylerin etkileşim kaygılarına ve izlenme kaygılarına etkisini incelemektir. Araştırma için iki boyuttan oluşan bir anket hazırlanmıştır. Birinci boyutta sanal ortamın bireylerin etkileşim kaygılarını ne derecede etkilediği incelenmiştir. İkinci boyutta ise bireylerin izlenme kaygılarının etkilenip etkilenmediği incelenmiştir. Bu iki boyuta ek olarak cinsiyet, yaş ve kullanım sıklıkları açısından etkileşim ve izlenme kaygısı seviyelerinin farklılaşıp farklılaşmadığı da incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre kullanıcılar sanal ortamda genellikle etkileşim kaygısı duymamaktadır. İzlenme kaygıları ise etkileşim kaygılarına göre daha yüksek düzeydedir. Cinsiyete göre bakıldığında kullanıcıların hem etkileşim kaygılarında hem de izlenme kaygılarında anlamlı bir farklılık olmadığı bulunmuştur. Yaş gruplarına göre incelendiğinde ise genellikle yaş arttıkça kaygının azaldığı tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effect of Second Life application, which is one of the desktop virtual reality environments, on the peoples' interaction and audience anxieties. A survey, which consists of two parts, has been prepared for the research. In the first part, in what way the virtual environment affected individuals' interaction anxiety was investigated. In the second part, it was investigated that whether the audience anxiety of the individuals was affected. In addition to these two parts, it was also examined that whether the levels of interaction and audience anxieties differ in terms of gender, age and duration of use. According to the results of the research, users generally do not have much interaction anxiety in the virtual environment. But the audience anxiety is higher than the interaction anxiety. Regarding gender, it was found that there was no significant difference between the genders in both the interaction anxiety and the audience anxiety. When the age groups were examined, it was determined that anxiety level is generally decreased as the age increased.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSanal gerçeklik ortamlarında kişilerin etkileşim ve izlenme kaygılarının belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermining people's interaction and audience anxieties in virtual reality environmentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage92en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid542379en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster