dc.contributor.advisor | Güler, Mutlu Pınar Demirci | |
dc.contributor.advisor | Kula, Sultan Selen | |
dc.contributor.author | Oğuz, Hatice Ceren | |
dc.date.accessioned | 2024-08-08T20:10:54Z | |
dc.date.available | 2024-08-08T20:10:54Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kScA8XnrRb0WogX-qPGFkrMsPucUVbT5S4FhJ7WbIimFvL91CLuoFfOjtNBHDTq4 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12513/6655 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, sınıf öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi düzeylerini ve uzaktan eğitim sürecinde Fen Bilimleri dersi bağlamında görüşlerinin belirlenmesini amaçlamaktadır. Bu doğrultuda Ankara ili merkez ilçelerinde görev yapmakta olan 309 sınıf öğretmeni, araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmanın nitel yöntemi için; aynı örneklemden 24 sınıf öğretmeni seçilmiş; seçim ölçütü görev yapılan ilçelerin sosyoekonomik durumlarına göre tabakalandırılarak seçilmiştir. Karma yöntem deseninin kullanıldığı çalışmada nicel araştırma yöntemi için tarama modeli; nitel araştırma modeli için durum çalışması kullanılmıştır. 'Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Ölçeği' ve 'Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu' araştırmanın veri toplama araçları olup; TPAB Ölçeğinin istatistiksel analizleri SPSS paket programı ile yapılmış; uzaktan eğitim sürecinde Fen Bilimleri dersine yönelik görüşlerin belirlenmesi içerik analizi yaklaşımı ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin normal dağılım göstermediği tespit edilip; bu sebeple parametrik olmayan testler kullanılmıştır. Cinsiyet, teknoloji destekli hizmet içi eğitim alıp almama, teknoloji kullanım seviyelerine ilişkin algı değişkenlerinde Mann – Whitney U testi kullanılırken; mesleki kıdem yılı ve eğitim verilen sınıf seviyesi değişkenlerindeKruskal – Wallis H testi kullanılmıştır. Bu doğrultuda araştırmada yer alan sınıf öğretmenlerinin TPAB düzeyleri 'düşük' düzeyde çıkarken; cinsiyet, mesleki kıdem yılı, eğitim verilen sınıf seviyesi, teknoloji destekli hizmet içi eğitim alıp almama, teknoloji kullanma seviyesi algısı değişkenleri üzerinde anlamlı farklılık olmadığı belirlenmiştir. Uzaktan eğitim sürecinde Fen Bilimleri dersi için, katılımcılar eğitim öğretim sürecinde yeni teknolojik araçlarla dersi işlediklerini bu sebeple teknolojik olarak kendilerini geliştirdiklerini belirtmişlerdir. Daha çok düz anlatım ve soru-cevap yöntemleri kullanılıp; video desteği ile konuların anlaşılmayan, tekrar edilmesi gereken kısımlarında slayt, sunum, görsel araç desteğinden yararlandıklarını belirtmişlerdir. Fen bilimleri dersi için özellikle deney gösterimi sırasında video desteğinden yararlanıldığı; gösterip- yaptırma, balık kılçığı, arkası yarın tekniklerinin Fen Bilimleri dersi için uygun olduğu katılımcılar tarafından belirtilmiştir. Teknoloji desteği ile, öğrencilerin ilgi, motivasyon ve isteklerinin arttığı; dikkat süresinin uzaktan eğitim süreci Fen Bilimleri dersinde diğer branşlara göre daha iyi düzeyde olduğu da katılımcılar tarafından belirtilmiştir. Teknoloji desteği ile, öğrencilerin ilgi, motivasyon ve isteklerinin arttığı; dikkat süresinin uzaktan eğitim süreci Fen Bilimleri dersinde diğer branşlara göre daha iyi düzeyde olduğu da katılımcılar tarafından belirtilmiştir. Uzaktan eğitim sürecinde öğretmenler, veli desteğinin önemli olduğunu belirtip; ödev iletimi, ders öncesi gerekli araç-gereçlerin sağlanıp uygun ders ortamının oluşturulması vb. durumlarda veli faktörünün önemli olduğunu belirtmişlerdir. Teknoloji entegresi ile yapılan Fen Bilimleri dersinin, dersin kalıcılığı üzerinde olumlu etkisinin olduğu da belirtilen görüşler arasındadır. | en_US |
dc.description.abstract | This research aims to determine the level of technological pedagogical content knowledge of classroom teachers and their views in the context of Science course in the distance education process. In this direction, 309 classroom teachers working in the central districts of Ankara constitute the sample of the research. For the qualitative method of the research; 24 classroom teachers were selected from the same sample; The selection criteria were selected by stratification according to the socioeconomic status of the districts where they were served. In the study in which the mixed method design was used, the screening model for the quantitative research method; A case study was used for the qualitative research model. The 'Technological Pedagogical Content Knowledge Scale' and the 'Semi-Structured Interview Form' are the data collection tools of the research; Statistical analyzes of the TPACK Scale were made with the SPSSpackage program; In the distance education process, the determination of the views on the Science course was carried out with the content analysis approach. It was determined that the data did not show a normal distribution; For this reason, non-parametric tests were used. While the Mann – Whitney U test was used in the perception variables of gender, technology-supported in-service training, and technology use levels; Kruskal-Wallis H test was used in variables of years of professional seniority and grade level of education. In this direction, while the TPACK levels of the classroom teachers included in the study were found to be 'low'; It has been determined that there is no significant difference on the variables of gender, professional seniority, grade level, technology-supported in-service training, and perception of technology use level. For the Science course in the distance education process, the participants stated that they taught the course with new technological tools during the education and training process, therefore they developed themselves technologically. More plain lecture and question-answer methods are used; They stated that they benefited from slides, presentations and visual aids in the parts of the subjects that were not understood and needed to be repeated with video support. Video support was used for the science lesson, especially during the experiment demonstration; It was stated by the participants that show-and- do, fishbone, and tomorrow techniques were suitable for the Science course. With the support of technology, students' interest, motivation and desires increase; It was also stated by the participants that the attention span was at a better level in the distance education process Science course compared to other branches. In the distance education process, teachers stated that parent support is important; homework delivery, providing the necessary tools and materials before the lesson and creating a suitable lesson environment, etc. stated that the parent factor is important in these cases. It is also among the opinions stated that the Science course, which is made with technology integration, has a positive effect on the permanence of the course. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | en_US |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sınıf öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi düzeyleri ve uzaktan eğitim sürecinde fen bilimleri dersi bağlamında görüşlerinin belirlenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Determination of classroom teacher's technological pedagogical content knowledge levels and their views in the context of science course in distence education process | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Enstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, Sınıf Eğitimi Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 178 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 739239 | en_US |