Sosyal bilgiler öğretiminde çalışma yaprakları kullanılmasının kavram yanılgılarını gidermeye etkisi
Özet
Bu araştırma, ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin ?Yeryüzünde Yaşam? ünitesinde geçen kavram yanılgılarını tespit etmek ve bu yanılgıların giderilmesinde çalışma yapraklarının etkililiğini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen modeli kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak 28 soruluk kavram başarı testi kullanılmıştır. Çalışmanın alt problemlerinin analiz edilmesinde; frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma değerleri ile t testi ve kovaryans analizi kullanılmıştır.Araştırmanın evrenini 2010 / 2011 eğitim öğretim yılı Kırşehir merkezindeki Milli Eğitim Bakanlığı?na bağlı devlet okullarında bulunan 6. sınıf öğrencilerioluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise 2010?2011 eğitim öğretim yılında, Kırşehir il merkezindeki Milli Eğitim Bakanlığı?na bağlı 30 Ağustos İlköğretim Okulu'nda öğrenim gören 6. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Deney ve kontrol grubu ataması eşleştirilerek gerçekleştirilmiştir. Deney (n=29) ve kontrol grubu (n=28) olmak üzere toplam 57 öğrenci ile çalışma yürütülmüştür. Deney ve kontrol grupları ile yürütülen dersler beş hafta sürmüştür. Deney grubu ile dersler kavram yanılgılarını gidermeye yönelik hazırlanan çalışma yaprakları ile işlenirken, kontrol grubu ile dersler çalışma yaprağı kullanılmaksızın programda öngörüldüğü şekliyle işlenmiştir. Araştırma sonucunda çalışma yaprakları kullanılarak işlenilen derslerin,çalışma yaprağı kullanılmaksızın programda öngörüldüğü şekliyle işlenilen derslere göre kavram yanılgılarını gidermede daha anlamlı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Literatür taramalarında ulaşılan kavram yanılgılarına ek olarak ilk kez bu çalışma ile ithalat ve ihracat kavramlarında da öğrencilerde yanılgı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler : Sosyal Bilgiler Eğitimi, Coğrafya Eğitimi, Kavram, Kavram Yanılgıları, Çalışma Yaprakları This study have been done in order to determine the misunderstandings of the 6th grade students in the unit called `Life on Earth? and to detect effectiveness of worksheets in removing these misconceptions.In this study, quasi-experimental design model was used with pretest-posttest control group. In the study the concept achievement test consisting of 28 questions was used as a data collection tool. In the analysis of the sub-problems of the research, frequency, percent, arithmetic mean, standart deviation values, t-test and analysis of covariance were used. 6th grade students continuing their education in 2010-2011 education year in state schools constitue the target population of the study. 6th grade students continuing their education in 30 Ağustos Primary School, a state school of Ministry of Education, constitue the sample of the study. Test and the appointment of the control group were vdone by matching method. The study was commited test group with 29 and control group with 28 students, in total 57. The classes commited with test and control groups longed for five weeks. While the classes were being given with worksheets prepared for removing misconceptions in test group, the classes in control group were being given without worksheets as stated in the curriculum.At the end of the study, it was found that the classes being given with worksheets were more meaningful at removing misconceptions when compared with the ones being given without worksheets as stated in the curriculum. In addition to the misconceptions reached during literatüre scanning, it was found out for the first time that students have misconceptions with the words of `ithalat and ihracat?.Key Words: Social Studies Education; Geography Education; Concept; Misconceptions; Worksheets
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=rcbWnuqW6HxCZ_98ARapgtJ3uX0govXLHkXs03_jxyEPBOs1LInrPgJdWrHDIUIyhttps://hdl.handle.net/20.500.12513/6686
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [732]