Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSayhan, Hayriye
dc.contributor.authorÇalışkan, Seçil
dc.date.accessioned2024-08-08T20:10:57Z
dc.date.available2024-08-08T20:10:57Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RYan9_S-Z7Eir3xdWGXBiPnLruWueUGlyAOftjvsgMrLIveJ1MiO6z0smWUXfB08
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/6689
dc.description.abstractBu araştırma, Sosyal Bilgiler Öğretmen adaylarının Çağdaş Bilimsel Gelişmeler'e yönelik bilgi düzeylerinin tespiti amacıyla yapılmıştır. Araştırma, tarama modelinde betimsel bir araştırma niteliği taşımaktadır. Araştırmada, araştırmacı tarafından Çağdaş Bilimsel Gelişmeler'e yönelik bir başarı testi hazırlanmıştır. Bu başarı testi Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim Dalı 4. sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. 91 adet son sınıf öğrencisinden alınan verilerin analizinde frekans, yüzdelik dilim, aritmetik ortalama, standart sapma ile bağımsız gruplar için t-Testi, Tek Yönlü Varyans analizi (ANOVA) ve karşılaştırmalarda Post-Hoc Tukey testi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda, Sosyal Bilgiler Öğretmen adaylarının çoğunluğunun, Çağdaş Bilimsel Gelişmeler'e yönelik bilgi düzeylerinin yüksek ve orta derecede olduğu belirlenmiştir.Çalışmada elde edilen sonuçlara dayanılarak öğretmen adaylarının bilimsel yayınları takip etme ve internet bağlantılı bilgisayar vb. araçları bilinçli kullanmaları önerilmiştir.en_US
dc.description.abstractThis research was done with the aim of Social Sciences Prospective Teachers' knowledge level detection intended to Contemporary Scientific Development. The research has characteristics of descriptive research in screening model. An achievement test intended to Contemporary Scientific Development was prepared by the researcher in the research. This achievement test was applied to Ahi Evran University, Social Sciences Teaching Department senior students. In the analysis of datas obtained from 96 senior students, frequency, percentile, arithmetic average, standard deviation, and t-test for independent groups, one-way analysis of variance (ANOVA) and Post-Hoc Turkey test in comparisons were used.As a result of the research, it is determined that most of the Social Sciences Prospective Teachers' knowledge level intended to Contemporary Scientific Developments is high and middle level. At the same time, it is concluded that the more time prospective teachers spend on internet the more they have high knowledge level of Contemporary Scientific Developments.Based on conclusions obtained from the study, increase in case of prospective teachers' following up printed publications and it is offered that tools like internet connection, computer are provided.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAhi Evran Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal bilgiler öğretim programındaki çağdaş bilimsel gelişmelere yönelik bilgi düzeylerien_US
dc.title.alternativeSocial studies teacher candidates' knowledge of social studies education programme for scientific developmentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage185en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid319829en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster