Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSayhan, Hayriye
dc.contributor.authorYılmaz, Onur
dc.date.accessioned2024-08-08T20:10:57Z
dc.date.available2024-08-08T20:10:57Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=OykDDeWBWTL9-Wm52sZBrHlt9cBoCRFNgKu3m5L5eD5-rVQ-QZTl7IQGla3O0CDk
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/6695
dc.description.abstractDoğanın dilinden anlayan, doğal kaynaklar konusunda bilince sahip insanlar yetiştirmenin yolu şüphesiz ki çevre eğitiminden geçmektedir. Çevrenin korunmasına ilişkin tutumları toplumdaki bireylerde davranışa dönüşebilmesi konusunda mühim görevleri barındıran meslek grubu öğretmenliktir. Öğretmen bir toplumu bilgi ve deneyimle işleyip, topluma değer katan, toplumun kültür ve eğitim seviyesinin gelişmesini sağlayan kişidir. Bu noktadan bakıldığında, öğretmenlerin yetiştirilmesi toplumun istikbali açısından büyük önem taşımaktadır. Bu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler ve Fen Bilgisi Eğitimi lisans programlarının çevre eğitimi açısından incelenmesidir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi tekniği kullanılmıştır. Bulgulara ulaşmak için Sosyal Bilgiler Eğitimi alanında eğitim veren 40 üniversitenin Eğitim Fakültesi öğretim programı ile Fen Bilgisi Eğitimi alanında eğitim veren 45 Eğitim Fakültesi öğretim programı analiz edilmiştir. Programlar genel özellikler, hedef/kazanımlar ve içerik açısından değerlendirilmiştir. Bu ilişki ders, içerik ve tablolar halinde belirtilmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucunda, Sosyal Bilgiler ve Fen Bilgisi Eğitimi lisans programlarında çevre ve çevre eğitimine ilişkin konulara yer veren zorunlu derslerin sınırlı olduğu, sadece Fen Bilgisi Eğitimi programında yer alan bir dersin doğrudan çevre eğitimi ile ilişkili olduğu, üniversitelerin eğitim fakültelerinde çevre konusu ile ilgili seçmeli derslerin de programlarda sınırlı şekilde yer aldığı tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractUndoubtedly, the way of educating people who understand from the language of nature and have knowledge about natural resources goes through environmental education. The profession group that holds important tasks for the attitudes towards the protection of the environment can be transformed into behavior in the individuals in society is teacher. A teacher is a person who processes a society with knowledge and experience, contributes collective value, and improves the level of culture and education of the society. At this point , the training of teachers is of great importance for the future of the society. The purpose of this research is to examine the undergraduate programs of Social Sciences and Science Education in terms of environmental education. In the research, document analysis technique was used as qualitative research methods. In order to reach the findings, the curriculum of 40 universities' Faculty of Education providing education in Social Studies Education and 45 curriculum of Education Faculties in the field of Science Education were analyzed. Programs were evaluated in terms of general characteristics, goals / achievements and content. This relationship has been tried to be stated in the course, content and tables. As a result of the research, it is found out that the compulsory courses in the subjects related to environmental and environmental education are limited in the Social Studies and Science Education undergraduate programs, that only a course in the Science Education Program is directly related to environmental education and that the elective courses related to the environment in education faculties of universities has been found to be limited in programsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAhi Evran Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler ve fen bilgisi eğitimi lisans programlarının çevre eğitimi açısından değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of social studies and science education's undergraduate programs in terms of environmental educationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage89en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid447964en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster