Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKaradeniz, Abdulkerim
dc.contributor.authorDemir, Burak
dc.date.accessioned2024-08-08T20:11:07Z
dc.date.available2024-08-08T20:11:07Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=OykDDeWBWTL9-Wm52sZBrKGMxZxmmcR5fExpa1Qj-1jDSVJIetNsso46A0cSJbXE
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/6794
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ortaokul 5, 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe çalışma kitaplarındaki etkinliklerin çoklu zekâ kuramında yer alan zekâ alanları açısından incelenmesidir. Nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesinin kullanıldığı bu çalışmada, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında ortaokullarda okutulan 5, 6, 7 ve 8. sınıf çalışma kitapları incelenmiştir. Çalışmada, Milli Eğitim Bakanlığı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca hazırlanan 5, 6, 7 ve 8. sınıf öğrenci çalışma kitapları ( 4 kitap ) incelenmiştir. Bahsi geçen ünite konuları etkinliklerinin, sekiz farklı zekâ alanını ne derecede içerdikleri incelenmiş bulgular, tablo ve grafiklerle desteklenmiştir. Tüm bu incelemeler sonunda adı geçen kitaplarda, her ünitede tüm zekâ alanlarına yönelik etkinliklerin bulunmadığı, bazı konularda bazı zekâ alanlarının üstünde durulup, bazı zekâ alanlarının ihmal edildiği, hatta hiç yer verilmediği görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Çoklu Zekâ Kuramı, Türkçe Dersi Öğretim Programı, Türkçe çalışma kitabı, Etkinlik.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to investigate secondary 5-6-7 and 8th in terms of Turkish course and intelligence fields located in the Multiple Intelligence Theory in the activities of the workbook. Qualitative research methods of the "Descriptive Analysis" used in this study was conducted in the 2015-2016 academic year, students in secondary classes and the books it work. In the study, the Ministry of Education, the Board of Education and the Presidency 5-6-7 Grade 8 students prepared lessons and workbooks (8 books) were examined. Said unit topics activities, examined the extent to which they include eight different intelligence, supported by tables and graphs. All these investments at the end of the name in the book, each unit in the absence of activities for all intelligence, is folded on top of some intelligence space on some issues, some intelligence that neglected the area, even has been observed that no location given Keywords: Multiple Intelligences, Turkish Language Teaching Program eventen_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAhi Evran Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkçe dersi çalışma kitaplarındaki etkinlerin Çoklu Zeka Kuramı bakımından incelenmesien_US
dc.title.alternativeStudy of multiple intelligence in terms of efficiency in Turkish study booksen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilgiler ve Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage100en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid447966en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster