dc.contributor.advisor | Işıksalan, Sevim Nilay | |
dc.contributor.author | Akdan, Osman | |
dc.date.accessioned | 2024-08-08T20:11:08Z | |
dc.date.available | 2024-08-08T20:11:08Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=OykDDeWBWTL9-Wm52sZBrCsMwqdHAmqXhq3-nsaonQLV3xtQSUob6yRov11KS4V3 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12513/6798 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada Türkçe öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri ve eleştirel okuma becerilerine yönelik bir inceleme yapılmıştır. Bu araştırma sonucunda, Türkçe öğretmen adaylarının çeşitli değişkenlere göre eleştirel düşünme eğilimleri, eleştirel okuma becerileri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bununla birlikte eleştirel düşünme eğilimlerinin, eleştirel okuma becerisi üzerindeki etkisinin ortaya koyulması araştırmanın amaçları arasındadır. Yapılan araştırmada öğrencilerin eleştirel düşünme becerileri ve eleştirel okuma öz-yeterlik algıları arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmak ve öğrencilerin demografik özelliklerine göre anlamlı farklılık olup olmadığını test etmek amaçlanmıştır. Bu amaç bağlamında yapılan araştırma ilişkisel tarama modeli niteliğindedir. Araştırmada veri toplama aracı öğrencilerin kişisel bilgilerini oluşturan, eleştirel okuma öz-yeterlik algısı ölçeğinden ve eleştirel düşünme becerisi ölçeğinden oluşmaktadır. Araştırmanın amacına uygun olarak toplanan veriler SPSS-21 paket programına işlenmiştir. Ölçeklerin doğrulayıcı faktör analizi çalışmaları için ise LISREL paket programı kullanılmıştır. Öğrencilerin tepkilerine göre öz-yeterlik algıları ve becerileri arasındaki ilişkiye ve demografik özelliklerine göre aralarında farklılıklara bakmadan önce veri dağılımının parametrik veya nonparametrik olup olmadığına karar vermek için normallik ve levene homojenlik testleri yapılmıştır. Eleştirel okuma öz-yeterlik algısı ölçeğinin alt faktörleri ve geneli ile eleştirel düşünme becerisi ölçeğine ait öğrencilerin puan dağılımlarına ilişkin betimsel istatistiklere (ortalama, standart sapma, minimum ve maksimum değerler, çarpıklık değeri) hesaplanmıştır. Anahtar Kelimeler: Eleştirel Düşünme, Eleştirel Okuma, Türkçe Öğretmen Adayları | en_US |
dc.description.abstract | In this research, an examination has been made about the critical thinking tendencies and critical reading skills of the Turkish teacher candidates. As a result of this research, critical thinking tendencies and critical reading skills of the Turkish teacher candidates has been revealed according to several variable. Having said that the main purpose is to demonstrate the influence of critical thinking tendencies on critical reading skills. The aim of this research has brouht out the relation between critical thinking tendencies and ciritical reading self-afficacy sense of the Turkish teacher candidates and test whether there are significant differences according to the demographic characteristics of the Turkish teacher candidates. The research which is done in the context of this aim is in the nature of relational search. Data collection tool in search consists of personal information of the Turkish teacher candidate critical reading self afficacy sense scale and critical thinking skill scale. Appropriate collected data for the purpose of the research that are processed into SPSS-21 package program. LISREL package program has been used for confirmatory factor analysis studies of the scales. Befora not looking that according to reaction of the Turkish teacher candidates between the relation self-afficacy sense and skill and according to demographic characteristics between the differences of self afficacy sense and skill, normality or plate homogeneity tests have been performed to determine whether the data distribution is parametric or nonparametric. The sub-factors and general factors of critical reading self-afficacy sense scale and desciriptive statics on the Turkish teacher candidates' point sharing of critical thinking skill scale (Average, standard deviation, minimum and maximum values) by calculated. Keywords: Critical Thinking, Critical Reading, The Turkish Teacher Candidates | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Ahi Evran Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | en_US |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türkçe öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerinin, eleştirel okuma becerisine etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The effects of critical thinking tendencies of turkish teacher candidates on critical reading skills | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Enstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilgiler ve Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 131 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 447968 | en_US |