Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAydın, Abdullah
dc.contributor.authorÇiftçi, Burak
dc.date.accessioned2024-08-08T20:11:11Z
dc.date.available2024-08-08T20:11:11Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=q3-d9QtLoVA2OMExHSkJpdUilThv-eGyVBCS2Is_OCB21sJSNLILVwvgL_l2AncQ
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/6821
dc.description.abstractBu çalışmada, Türkiye ve Etiyopya Ortaöğretim Fen Müfredatlarının (Fizik, Kimya, Biyoloji) kazanımlarının ima, ifade, vurgu benzerlikleri yönünden karşılaştırılması amaçlanmıştır. Bu çalışmada karşılaştırmalı eğitim alanlarında kullanılan Problem Çözme Yaklaşımı ve Tanımlayıcı Yaklaşım kullanılmıştır. Çalışmada araştırma modellerinden tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak konu ile ilgili kişi ve kurumlar tarafından yazılmış yazılı kaynaklardan yararlanılmıştır. Veri toplama aracı olarak doküman tekniğinden faydalanılmıştır. Verilerin analizinde ise doküman ve içerik analizi kullanılmıştır. Ayrıca kategorik ve değerlendirici analizden de yararlanılmıştır. Bu analizler sonucunda, ifade edilen müfredatlardaki (Fizik, Kimya, Biyoloji) ünitelerde geçen kazanımların vurgu ve ifade yönünden benzer oldukları tespit edilmiştir. Bu benzerlikler; i) Ortaöğretim biyoloji müfredatlarında 3 kazanımın vurgu yönünden, 10 kazanımın ifade yönünden benzer oldukları saptanmıştır, ii) Aynı ülkelerin ortaöğretim fizik müfredatlarında 1 kazanım ifade yönünden benzer olduğu tespit edilmiştir, iii) İşaret edilen ülkelerin ortaöğretim kimya müfredatlarında ise vurgu ve ifade yönünden benzerlik tespit edilememiştir. Vurgu, ifade ve ima yönünden karşılaştırılan kazanımlar uzman öğretmenler tarafından kontrol edilerek güvenirlilik hesaplaması yapılmıştır. Üç ünitede de güvenilirlik yüzdesi % 70'in üzerindedir. Bu incelemeler ışığında elde edilen bulguların diğer gelişmekte olan ülkelerin müfredat dizayn ederken müfredat geliştiricilerin kullanabilecekleri düşünülmektedir. Anahtar Kelimeler: Fen müfredatı, Ortaöğretim fen müfredatı, Müfredat karşılaştırılma, Türkiye Ortaöğretim Fen Müfredatı, Etiyopya Ortaöğretim Fen müfredatıen_US
dc.description.abstractThis study aims to compare similarities between connotation, expression and stress in Turkey and Ethiopia Secondary Education Science Curriculum (Physics, Chemisty Biology). In this study, problem-solving and definitive approaches have been used that is used in comparative education fields. In this study, one of the survey models, screening model is used. As a data collection tool, It has also benefited from written sources written by relevant person and institutions as a subject. Document tecnique has been used as a data collection while analyzing the data, document and content analysis are used besides categorical and marker analysis.As a result of these analysıs ,ıt has ascertained that acquistions of stress and expression in current curriculum (Physics, Chemistry, Biology) is parallel. These similarities has determined three acquisitions in terms of stress, ten acquisitions of expression in forementioned countries. Similarity only in a acquisition in terms of expression is determined in secondary education physics curriculum, but only acquisition of stress and expression that are not determined in secondary education chemistry curriculum is not the same that in pointed countries. Functions which are compared in terms of stres and implication, checked by specialist teachers and reliability calculation is done. In three units reliability percentage is above %70. In the light of these surveys, according to the findings, it can be thought that developing countries use curriculum developer while designing a new curriculum. Key Words: Science Curriculum, Secondary Education Science Curriculum, Comparison of Curriculum, Turkish Secondary Education Curriculum, Ethiopia Secondary Educationen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAhi Evran Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBiyolojien_US
dc.subjectBiologyen_US
dc.subjectFizik ve Fizik Mühendisliğien_US
dc.titleTürkiye ve Etiyopya ortaöğretim fen müfredatlarının kazanımlar yönünden karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeComparison of Turkish and Ethiopian secondary education science curriculum in terms of acquisitionsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage110en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid463840en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster