Türkiye'nin kamu diplomasisi ve yumuşak güç uygulamalarında medya aktörü: TRT Avaz örneği
Özet
Kamu Diplomasisi, devletlerin Uluslararası İlişkiler alanında düşünce, fikir, hedef ve politikalarını, insan birikimiyle bir başka coğrafyada anlatma gayreti olarak tanımlanmaktadır. Devletler uluslararası arenada; hedeflerini, politikalarını, vermek istedikleri mesajlarını yabancı toplumlara ulaştırarak olumlu imaj sağlamaya çalışmaktadır. Bu amaçların hedef kitle üzerinde başarıyla gerçekleştirilebilmesi için Kamu Diplomasisine ihtiyaç duyulmaktadır. Kamu Diplomasisinde özellikle iletişim ve medya araçlarının aktif olarak kullanılmasıyla, mesajlar hedef kitleye hızlı ve kalıcı bir şekilde ulaştırılarak, dış politika ve uluslararası ilişkilerde başarı amaçlanmaktadır. Bu çalışmada, Türkiye'de Kamu Diplomasisini uygulayan aktörler, resmi ve sivil toplum kuruluşları, bu alanda yapılan çeşitli çalışmalar, medya araçlarının kullanımı ve hedef kitleye ulaşma faaliyetleri incelenmiştir. Türkiye'nin; Orta Asya, Kafkaslar ve Balkan coğrafyası ile tarih, din, dil, ekonomi, kültür başta olmak üzere birçok ortak değeri bulunmaktadır. Bu çalışmada, Kamu Diplomasisi ve medya ilişkisinin yanı sıra; 2009 yılında kurularak, TRT bünyesinde yayın hayatına başlayan TRT AVAZ kanalı incelenmiştir. Kanalın yayın anlayışı, hedefleri, Türkiye'nin olumlu imaj ve tanıtımına katkısı, uluslararası bazı kanallar ile benzerlikleri ele alınmıştır. TRT AVAZ'ın televizyon frekansı dışında hedef kitlesine nasıl ulaştığı, resmi internet sitesi ve sosyal medya hesapları, yayınladığı programlar ile örnek yayın akışı değerlendirilmiştir. TRT AVAZ; Türk kültürün, sanatının, aile ve toplum değerlerinin pekiştirilmesi, ileriye taşınması ve devam ettirilmesi ile ilgili önemli yayınlar yapmaktadır. TRT AVAZ, Türkiye ile Türkçe konuşan devletler arasındaki ilişkilerin geliştirilmesine yönelik özel programlar hazırlamaktadır. Kamu Diplomasisi açısından TRT AVAZ'ın etkisi incelenirken, araştırmada birincil ve ikincil kaynaklardan istifade edilmiş, gözlem yöntemlerinden faydalanılmıştır. Türkiye'nin uyguladığı Kamu Diplomasisi faaliyetleri, medya özelinde TRT AVAZ'ın uluslararası yayıncılık, imaj, tanıtım ile bilgilendirme konularındaki faydası ve katkıları açıklanmaya çalışılmıştır. Public Diplomacy is defined as the effort of governments to express their ideas, ideologies and policies in the field of International Relations in another geography with their cultural and human heritage. Governments try to provide a positive image by conveying its goals, policies and messages to foreign communities in the international arena. Public Diplomacy is required for the successful implementation of these aims on the target group. The main goal in Public Diplomacy is to achieve success in foreign policy and international relations, particularly by actively using communication and media instruments to reach the target group quickly and permanently. In this dissertation, the actors, governmental and non-governmental organizations that implement Public Diplomacy in Turkey, various studies in this field, the use of media tools, and the practises to reach the target group have been examined. Turkey has historical, cultural and religious common values with Central Asia, Caucasus and Balkan geography. In this study, besides Public Diplomacy and media relations; TRT AVAZ channel, which was founded in 2009 and started broadcasting under TRT, has been examined. TRT Avaz's broadcasting concept, goals, contribution to the positive image and promotion of Turkey, and similarities with some international channels are discussed. How TRT AVAZ reached its target audience other than television frequency, its official website and social media accounts, the programs it broadcasts and sample broadcast flow were evaluated in the dissertation. TRT AVAZ broadcast in terms of strengthening, advancing and continuing the values of Turkish culture, art, family and society. TRT AVAZ has been broadcasting special programs for the development of relations between Turkey and the Turkic states. While examining the effect of TRT AVAZ in terms of Public Diplomacy, primary and secondary sources and observation methods were used in the dissertation. Public Diplomacy activities implemented by Turkey, soft power steps, media-specific benefits and contributions of TRT AVAZ in international broadcasting, image, promotion and information were tried to be explained.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=5XiSE4yCP_gmnukpMEp65b0K1pNUHwjrG_Gw-CRpm2-hlUURC5A_Vv4npRwUdy66https://hdl.handle.net/20.500.12513/6841
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [747]