Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇalışkan, Nihat
dc.contributor.authorAydın, Mehmet
dc.date.accessioned2024-08-08T20:11:16Z
dc.date.available2024-08-08T20:11:16Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=OykDDeWBWTL9-Wm52sZBrAVL87fo4a_kDnDJLarmtlZDwfqu3uTNeZ8uxDi8NSc0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/6865
dc.description.abstractBu araştırma; üstün yetenekli öğrencilerin bilişim teknolojilerinden yararlanma düzeylerini, bilişim teknolojilerini kullanma sıklıklarını ve kullanma amaçlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma kapsamında; üstün yetenekli öğrencilerin bilişim teknolojilerinden yararlanma düzeylerinin, çeşitli değişkenlere göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğini belirlemek hedeflenmiştir. Araştırmanın örneklemini, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Kırşehir il merkezinde ve Kaman ilçesinde bulunan iki Bilim ve Sanat Merkezinde kayıtlı 327 ortaokul ve lise öğrencileri oluşturmaktadır. Betimsel bir nitelik taşıyan bu araştırmada, genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma verilerini toplamada, araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu ve Özmusul (2011) tarafından geliştirilen "Bilişim Teknolojilerinden Yararlanma Ölçeği" kullanılmıştır. Kız öğrenciler, erkek öğrencilere göre bilişim teknolojilerinden daha fazla yararlanmaktadır. BİLSEM'e 7-9 yıl süreyle devam eden öğrenciler, 1-3 yıl süreyle devam eden öğrencilere göre bilişim teknolojilerinden daha fazla yararlanmaktadır. Aile ortalama aylık geliri 5.001 TL ve üzeri olan grup, 0–1.300 TL olan gruba göre bilişim teknolojilerinden daha fazla yararlanmaktadır. Bilgisayar kullanmaya başlama yaşı 2-5 olan grup, başlama yaşı 9-11 olan gruba göre bilişim teknolojilerinden daha fazla yararlanmaktadır. Evinde internet bağlantısı olan öğrenciler, evinde internet bağlantısı olmayan öğrencilere göre bilişim teknolojilerinden daha fazla yararlanmaktadır. Tablet bilgisayarı olan öğrenciler, tablet bilgisayarı olmayan öğrencilere göre bilişim teknolojilerinden daha fazla yararlanmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to identify gifted and talented students' utilization levels , frequencies and aims of Information and Communication Technologies (ICT). In this context, it is targeted to determine gifted and talented students' utilization levels of ICT in terms of various variables. The sample of this study consisted of 327 secondary and high school students who were registered in Science and Art Center (SAC) for gifted and talented students in Kırşehir and Kaman through the academic year of 2015-2016. General screening model was used in this descriptive study. Data was gathered by using personal information form prepared by the researcher and "The scale of Utilization from ICT" devoloped by Özmusul (2011). Girls made use of ICT more than boys did. The students who attended SAC for 7-9 years benefited from ICT more than the ones who attended SAC for 1-3 years. The group whose family's monthly average income was 5.001 TL and above it made use of ICT more than the group whose family's monthly average income was between 0 and 1.300 TL. The group whose age of starting using computers was between 2 and 5 benefited from ICT more than the group whose age of starting using computers was between 9 and 11. The students who had internet connection at home made use of ICT more than the ones who didn't. The students who had tablet computers benefited from ICT more than the ones who didn't.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAhi Evran Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÜstün yetenekli öğrencilerin bilişim teknolojilerinden yararlanma düzeylerien_US
dc.title.alternativeThe utilization levels of gifted students from information and communication technologiesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage174en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid447963en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster