Web 2.0 araçlarının ortaokul beşinci sınıf öğrencilerinin kelime öğrenimine ve İngilizce dersine yönelik tutumlarına etkisi
Özet
Bu çalışmanın amacı, birer web 2.0 aracı olan Powtoon ve Kahoot uygulamalarının ortaokul beşinci sınıf öğrencilerinin İngilizce kelime bilgilerine ve derse yönelik tutumlarına etkisini belirlemektir. Araştırmada karma araştırma yöntemlerinden açımlayıcı sıralı desen kullanılmıştır. Çalışma 2021-2022 eğitim öğretim yılında Kırşehir merkez ilçesindeki bir ortaokulda öğrenim gören beşinci sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama araçları olarak "Kelime bilgisi başarı testi", "İngilizce dersi tutum ölçeği" ve "yarı yapılandırılmış görüşme formu" kullanılmıştır. Araştırma öncesinde deney ve kontrol grubunu oluşturan öğrencilere araştırmacı tarafından geliştirilen kelime bilgisi başarı testi ve Baş (2012) tarafından geliştirilen İngilizce dersine yönelik tutum ölçeği ön test olarak uygulanmıştır. Ön test puanlarından elde edilen veriler deney ve kontrol grupları arasında hem kelime bilgisi hem de tutum düzeyleri açısından anlamlı bir farklılığın olmadığını göstermiştir. Sekiz haftalık deneysel süreç sonrası deney ve kontrol gruplarındaki öğrencilere kelime bilgisi başarı testi ve İngilizce dersine yönelik tutum ölçeği son test olarak uygulanmıştır. Ayrıca deney grubundaki öğrenciler ile yarı yapılandırılmış görüşmeler düzenlenmiş ve çalışma kapsamında kullanılan web 2.0 araçlarına ilişkin görüşleri incelenmiştir. Deneysel süreç sonrası deney ve kontrol gruplarındaki öğrencilerin hem kelime bilgisi başarı testinden ve hem de tutum ölçeğinden elde ettikleri son test puanları arasında deney grubu lehine anlamlı fark bulunmuştur. Araştırmadan elde edilen nicel veriler doğrultusunda, Powtoon ve Kahoot! web 2.0 araçlarıyla desteklenmiş kelime öğretiminin ortaokul beşinci sınıf öğrencilerinin kelime bilgileri ve İngilizce dersine yönelik tutum düzeylerini olumlu yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmadan elde edilen nitel veriler ise web 2.0 araçlarının ilgi ve dikkat çekici bir özelliklerinin olduğunu, İngilizce dersinde web 2.0 araçlarının kullanımının öğrencilerin derse karşı motivasyonlarını arttırdığını, eğlenceli bir öğrenme ortamı oluşturduğunu, sınıf içi iletişimi ve derse katılımı arttırdığını, öğrencilerin kalıcı öğrenmelerine yardımcı olduğunu ve bu doğrultuda öğrencilerin öğrenmelerine olumlu yönde katkı sağladığını göstermektedir. The aim of this study is to determine the effects of Powtoon and Kahoot! web 2.0 tools on 5th grade students' English vocabulary and their attitudes towards the lesson. The study was conducted for eight weeks in the first term of 2021-2022 academic year at a middle school in Kırşehir. A mixed research method was used by using both quantitative and qualitative methods. "Vocabulary achievement test", "English lesson attitude scale" and "semi-structured interview form" were used as data collection tools in the research. The control and the experimental group were administered the vocabulary achievement test prepared by the researcher and an attitude scale towards the English lesson prepared by Baş (2012) as a pre-test before the treatment session. The analysis of the data obtained from the pre-test scores suggested that there was no significant difference between the experimental and control group in terms of both vocabulary and attitude levels. After the treatment session, the students in the experimental and control group were administered the vocabulary achievement test developed by the researcher and the attitude scales towards English lesson developed bu Baş (2012) as a post-test. At the end of the treatment, semi- structed interviews were performed to collect the students in the experimental group's views about the web 2.0 tools used within the scope of the study. As a result of the quantitative the data analysis, regarding the scores received from vocabulary achievement test and attitude toward English scale, there was a statistically significant difference between the experimental and control group in favour of the experimental group. The findings of the quantitative data reveal that the vocabulary teaching supported by Powtoon and Kahoot! web 2.0 tools have a positive effect on secondary school 5th grade students' vocabulary knowledge and attitudes towards English lesson. The findings of the qualitative data show that web 2.0 tools have and interesting and remarkable features, the use of web 2.0 tools in the English lesson increases the motivation of the students in the English lesson, creates a fun learning environment, improves classroom interaction and student participation, helps permanent learning. In this way, web 2.0 tools have a positive effect on students' learning.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kScA8XnrRb0WogX-qPGFkiNcqvW0Zc8-GpT46tYy-disdMSE7LUCgAp_qwdReHzdhttps://hdl.handle.net/20.500.12513/6882
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [732]