Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin, Ayfer
dc.contributor.authorDönmez, Yağmur
dc.date.accessioned2024-08-08T20:11:21Z
dc.date.available2024-08-08T20:11:21Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=KMB79M3N7zK1UR2WYeRgQhSmmwXHpC8HBMG4p-OfRPBMbbGCh0l9r0R9Ggl17yQh
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/6900
dc.description.abstractBu araştırma, ilkokul dördüncü sınıf Türkçe dersinde uygulanacak yaratıcı yazma uygulamalarının öğrencilerin yaratıcı yazma becerilerine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden deneme desenlerinden ön test- son test kontrol gruplu model kullanılmıştır. Çalışmanın evreni Kırşehir il merkezindeki 4. sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Çalışmanın örneklemi ise Kırşehir il merkezinde amaçsal örnekleme yöntemiyle belirlenen 2 deney ve 1 kontrol grubundaki toplam 76 öğrenciden oluşmaktadır. Bu gruplardan hangisinin deney 1, hangisinin deney 2 ve hangisinin kontrol grubu olacağı kura ile belirlenmiştir. Deney ve kontrol gruplarındaki öğrencilerin yaratıcı yazma becerilerini belirlemek için araştırmacı tarafından hazırlanan "hikâye haritası" ve "hikâye tamamlama" teknikleri ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Veriler deney ve kontrol gruplarındaki öğrenciler tarafından ön test ve son test olarak yazılan hikâyelerin "Yaratıcı Yazma Ürünlerini Değerlendirme Ölçeği (YARYÜDO)" aracılığıyla değerlendirilmesi ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde özel bir istatistik programı aracılığı ile mod, medyan, aritmetik ortalama, standart sapma, frekans, bağımlı (ilişkili) ve bağımsız (ilişkisiz) t testi ve tek yönlü ANOVA testleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda yaratıcı yazma tekniklerinden olan hikâye haritası ve hikâye tamamlama tekniğinin öğrencilerin yaratıcı yazmaları üzerinde anlamlı farklılık oluşturduğu ancak hikâye haritası tekniğinin uygulandığı deney 1 grubundaki öğrencilerin yazma puanları ile hikâye tamamlama tekniğinin uygulandığı deney 2 grubundaki öğrencilerin yazma puanları arasında anlamlı bir farklılığın olmadığı saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Yazma, Yaratıcı Yazma, Hikâye Tamamlama Tekniği, Hikâye Haritası Tekniğien_US
dc.description.abstractThis research was conducted to determine the creative writing skills of applied creative writing practices in the fourth grade primary school Turkish course. In the research, a pretest-posttest group controlled model, one of the best research methods and experimental designs, was used. The population of the study consists of 4th grade students in Kırşehir city center. The rules of the study consist of a total of 76 students, consisting of 2 experimental and 1 control groups, recorded by the purposive finger method in Kırşehir city center. Which of these groups would be experiment 1, which would be experiment 2, and which would be the control group was determined by lottery. "Story map" and "story completion" techniques developed by the researchers were prepared as pre-test and post-test to determine creative writing skills in the developments in experiments and controls. The data were obtained by evaluating the stories written as pre-test and post-test, and by evaluating the "Creative Writing Products Evaluation Scale (YARYÜDO)" in the experimental and control phases. Mode, median, arithmetic mean, standard deviation, frequency, dependent (related) and independent (unrelated) t test and one-way ANOVA tests were used to analyze the data with a special statistical program. Comprehensive scientific writings of story and story completion technology, which are completely creative writing techniques, vary differently, but there is a permanent difference between the writing scores in the 1st interval of the experiment in which the presented stories are run and the 2-year writing scores of the technical experiment in which the information is completed. Key Words: Writing, Creative Writing, Story Completion Technique, Story Map Techniqueen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYaratıcı yazma uygulamalarının ilkokul öğrencilerinin yaratıcı yazma becerilerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of creative writing practices on the creative writing skills of primary school studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, Sınıf Eğitimi Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage108en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid860200en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record