Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorCan, Remzi
dc.contributor.authorKutlu, Ramazan
dc.date.accessioned2024-08-08T20:11:22Z
dc.date.available2024-08-08T20:11:22Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=vjszP7PzV0HebcjFEvDfwH-45jxWGEtAVSGcxMKlZnii___4Uc7YIhaRds3VGJg8
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/6906
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, yazma becerilerine sahip yazma alışkanlığı kazanmış ortaöğretim öğrencilerinin yazma alışkanlıklarını nasıl kazandıkları ve yazmalarına neden olan etkenlerin incelenmesidir. Araştırmamın çalışma evrenini Kırşehir il merkezindeki 2017-2018 eğitim öğretim yılında liselerde( Prof. Dr. İlhan Kılıçözlü Fen Lisesi – Kırşehir Ahi Evran Anadolu Lisesi – Kırşehir Sosyal Bilimler Lisesi) öğrenim gören 10. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışma grubu toplam 49 öğrenciden oluşmaktadır. Bu araştırmada yazmayı alışkanlık haline getiren ortaöğretim öğrencilerinin yazma nedenlerine yönelik görüşleri içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda öğrencilerin yazma alışkanlığı kazanmasında öğretmen etkisinin ilk sırada olduğu görülmüştür. Öğretmen teşvikinin ardından psikolojik nedenler, aile teşviki, okuma alışkanlığı, boş vakitlerini değerlendirme ihtiyacı, yarışmalar ve kişisel merakın olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen veriler ışığında öğrencilerin yazma alışkanlığı kazanmaları ve bu alışkanlığın sürdürülmesi için tavsiyelerde bulunulmuştur. Anahtar Sözcükler: Dil, Yazma Becerisi, Yazma Alışkanlığıen_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to analyze how secondary school students having the habit of writing, acquired their writing habits and the factors that lead them to write. The universe of this research consisted of 10th Grade students studying in high schools in the city of Kırşehir( Prof.Dr. İlhan Kılıçözlü High School – Kırşehir Ahi Evran Anatolian High School – Kırşehir Social High School). The workgroup consisted of 49 students. In this study, content analysis was performed on the opinions of secondary school students having the habit of writing, about their reasons of writing. As a result of the research, it was seen that the teacher effect is in the first place regarding the gain of writing habit. Psychological reasons, family encouragement, reading habits, need for recreation, competitions andpersonal interest were found to come after teacher encouragement. In the light of the obtained data, suggestions were made for the students to gain the habit of writing and to sustain this habit. Keywords: Language, Writing Skills, Writing Habiten_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıen_US
dc.titleYazma alışkanlığı kazanmış lise öğrencilerinin yazma nedenlerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeAnalyzing the reasons of writing for high school students who have writing habiten_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilgiler Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage83en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid585740en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record