Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAfacan, Özlem
dc.contributor.authorEmli, Zübeyir
dc.date.accessioned2024-08-08T20:11:22Z
dc.date.available2024-08-08T20:11:22Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=1zw6GvYMe-q3Hf6HR-3US5rwpJv9gJRkzHfE_8fvpb8AjOzFcvfKIwgDglEKN2ra
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/6908
dc.description.abstractKavramları birbirleri ile ilişkilerine göre anlamlandırarak öğrenen ve hayal kurabilen öğrencilerin daha kaliteli imajlara sahip oldukları ve geleneksel öğretime göre daha başarılı bir kavramsal anlama ortaya koydukları bilinmektedir. Bu araştırmanın amacı, yedinci sınıf öğrencilerinin küresel ısınmaya ilişkin sahip oldukları zihinsel modelleri araştırmaktır. Araştırma; İstanbul'un Esenyurt ilçesine bağlı Kıraç bölgesinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya, 2012-2013 eğitim-öğretim yılında A ortaokulu 7. sınıflarında öğrenim gören 185 öğrenci katılmıştır. Araştırmanın verileri "Küresel Isınma Anket Formu" (KIAF) ile toplanmıştır. Öğrencilere uygulanan anket formunda küresel ısınma konusu ile ilgili açık uçlu sorulara yer verilmiştir. Bu araştırmada, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Nitel verilerin analizi için içerik analizi tekniklerinden frekans analizi yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin büyük çoğunluğunda küresel ısınmaya ilişkin algılarının, kuraklık ve buzulların erimesi kavramlarıyla ilişkilendirildiği, küresel ısınma hakkında bilgi düzeylerinin yetersiz olduğu ve buna paralel olarak zihinsel modellerinin belirgin olmadığı ve karışık bir görünüm arz ettiği belirlenmiştir. Öğrencilerin zihinlerinde küresel ısınmanın çevresel bir felakete neden olabileceği algısının var olduğu; küresel ısınmanın yaşamı tehdit eden risk olarak algılandığı tespit edilmiştir. Diğer taraftan öğrencilerin küresel ısınmaya ilişkin çok sayıda kavram yanılgılarına sahip oldukları bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Küresel Isınma, Modelleme, Model, Zihinsel Modelen_US
dc.description.abstractIt is known that students who achive to relate and give meanings to concepts and imagine have more qualified image and present more succesful conceptual understanding compared to traditional teaching. The purpose of this study is toinvestigate seventh school students mental models about global warming. The research was conducted in the region of Kıraç of Esenyurt town in İstanbul. 185 students of A secondary school was participated to this study in 2012-2013 school year. The collect data, "global warming interview form (GWIF) was administrated. The students were asked a number of openended of guestions about global warming. İn this research, case study method was used, which is one of the qualitative method patterns. For the analysis of qualitative data, frequency analysis was used, which is a content analysis method. In the end of research, it is found that most of students relate their peception of "global warming" with the concepts of drought, glacial melting. Correspondingly it is indicated that students have unclear and complex mental model. İt is also found that students knowledge level global warming is not sufficient and their mental models are in low level. The students thought that global warming may cause environmental disasters and threatens life. In addition, they have many misconceptions about global warming. Key Words: Global Warming, Modelling, Model, Mental Model.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAhi Evran Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYedinci sınıf öğrencilerinin küresel ısınma konusundaki zihinsel modellerien_US
dc.title.alternativeThe mental models of secondary school 7th class students about global warmingen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage113en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid357176en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster