Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorOlpak, Yusuf Ziya
dc.contributor.authorKılıç, Ebru Çakmak
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:55:41Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:55:41Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRjd01EYzBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/691
dc.description.abstractBu araştırma kapsamında; araştırma topluluğu oluş turmada ve devamlılığını sağlamada işe koşulabilecek stratejiler dikkate alınarak tasarlanan çevrimiçi öğrenme ortamlarında farklı geribildirim stratejilerinin öğrencilerin sosyal, bilişsel ve öğretimsel bulunuşluk algıları ile akademik başarılarına etkisi incelenmiştir. Açıklayıcı desen kullanılarak yürütülen araştırma, uygulama sürecine düzenli bir şekilde katılan 41 öğrenciden elde edilen veriler ile gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin uygulama süreci sonunda elde ettikleri akademik başarı puanları, uygulanan geribildirim stratejisine göre anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Ö ğrencilerin sosyal, bilişsel ve öğretimsel bulunuşluk algıları ile araştırma topluluğu ölçeğinin genelinden aldıkları puanlar da, uygulanan geribildirim stratejisine göre anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Son olarak; her iki gruptaki öğrencilerin büyük çoğunluğu, kullandıkları çevrimiçi öğrenme ortamını iyi olarak nitelenmiş ve aldıkları eğitimden memnun kaldıklarını ifade etmişlerdir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to identify the effects of different feedback strategies on students’ perceptions of social, cognitive and teaching presence and academic achievements in the online learning environments designed in consideration of strategies which ca n be put to work to build a community of inquiry and ensure its continuity. In this regard, explanatory design used in the study. All analyses were made on the data from 41 students. The feedback strategies practiced in the study failed to demonstrate sign ificant differences in terms of the students’ final academic achievement scores. The feedback strategies practiced in the study failed to demonstrate significant differences in terms of the students’ perceptions of social, cognitive and teaching presence, and scores from the community of inquiry scale in general. Finally, majority of the students from both groups found the online environment they used and the educational activities satisfactory.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÇevrimiçi öğrenme ortamlarında farklı geribildirim stratejilerinin öğrencilerin sosyal bilişsel ve öğretimsel bulunuşluk algıları ile akademik başarılarına etkisien_US
dc.title.alternativeEffects of different feedback strategies on students’ perceptions of social cognitive and teaching presence and academic achievements in online learning environmentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage243en_US
dc.identifier.endpage261en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster