Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaradeniz, Abdulkerim
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:55:42Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:55:42Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1308-7177
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpJeE9EQTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/694
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin eleştirel okuma özyeterlilik algılarını ölçmede kullanılabilecek bir ölçek geliştirmektir. Ölçeğin geçerlilik ve güvenirlik çalışmaları toplam 1360 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi sonucunda ölçeğin, toplam varyansın %53,857'sini açıklayan 5 faktörlü bir yapıya sahip olduğu belirlenmiştir. Ölçeğin Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) katsayısı 0,947; Barlett Testi anlamlılık değeri 0.000 bulunmuştur. Ölçeğin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0,937 olarak bulunmuştur. Ayrıca ölçeğin güvenirliğine ilişkin bilgileri elde etmek amacıyla kararlılık özelliği incelenmiş ve test-tekrar-test yöntemi kullanılmıştır. Ölçeğin kararlılığı için kanıt gösterilebilecek iki uygulama arasındaki korelasyon ,90'dır. Doğrulayıcı faktör analizi de açımlayıcı faktör analizi sonuçlarını doğrulamıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to develop a scale which can be used for measuring university students' critical reading self-efficacy perception. Validity and reliability studies of the scale was carried out with the participation of 1360 students. It is determined by exploratory factor analysis and confirmatory factor analysis that the scale has 5 factors explaining %53,857 of the total variance. KaiserMeyer-Olkin (KMO) value was found 0,947 and Barlett' test significance value was established to be 0.000. Cronbach Alpha was calculated 0,937. In addition, test-retest method was used in order to obtain information about the reliability of the scale. The correlation between the two applications that can be shown evidence for the stability of the scale is ,90. Confirmatory factor analysis also had confirmated the results of exploratory factor analysis.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectBilimsel Disiplinleren_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖzelen_US
dc.titleEleştirel Okuma Özyeterlilik Algısı Ölçeğinin Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışmasıen_US
dc.title.alternativeCritical Reading Self-Efficacy Perception Scale Validity and Reliability Studyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage113en_US
dc.identifier.endpage140en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster