Zirai Lastiklerde If Ve Vf Teknolojilerinin Performans Karşılaştırması: Basınç, Yük Ve Jant Etkisi
Künye
Karaçay, Onur. Zirai Lastiklerde If Ve Vf Teknolojilerinin Performans Karşılaştırması: Basınç, Yük Ve Jant Etkisi. Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2024.Özet
Bu çalışma, zirai alanda kullanılan gelişmiş esneklik (IF Improved Flexion) ve
çok yüksek esneklik (VF Very High Flexion) lastiklerinde, lastiğin zeminde oluşturduğu
taban izinin basınç, yük, jant etkisi ile değişimini incelemek amacıyla yapılmıştır. Seçilen
iki lastiğin taban izlerinin, lastik yükü, lastik basıncı ve lastik kullanım jantı etkisi altında
değişimi incelenmiştir. Gelişmiş esneklik (IF-Improved Flexion), çok yüksek esneklik
(VF-Very High Flexion) lastik teknolojisinin daha geniş taban izi, daha yüksek taşıma
kapasitesi, yakıt tasarrufu gibi avantajları çalışmalara konu olmuştur.
Yapılan bu çalışmada üç farklı tip jant W18, DW20, DW21 kullanılarak farklı
basınç değerlerinde 12psi, 17psi, 23psi, 29psi, 35psi, 4250kg ve 5150kg yük altında
lastiklerin taban izi genişlik, taban izi uzunluk değerleri ölçülmüştür. Çalışmanın bir diğer
aşamasında ise iki farklı jantın W18, DW21 farklı basınç değerleri 12psi, 17psi, 23psi,
29psi, 35psi altında sehim (deflection) ölçümleri yapılmıştır. Lastiğe uygulanan yük
miktarı arttıkça sehim değerinin arttığı tespit edilmiştir. Lastikte basınç miktarında düşme
ile taban izinin uzunluk değerinde artış olduğu bulunmuştur. Lastiklerde kullanılan jantın
taban izi genişlik değerine sınırlı etkisi olduğu görülmüştür.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [651]