Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları: Ölçek Geliştirme Çalışması
Künye
Fidan, Safiye S. Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları: Ölçek Geliştirme Çalışması. Yüksek Lisans Tezi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2024.Özet
Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını
tespit etmek için geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. Araştırmada nicel
araşatırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin Fen Bilgisi Eğitimi, Türkçe Eğitimi,
Sosyal Bilgiler Eğitimi, Matematik Eğitimi, Sınıf Eğitimi, Okul Öncesi Eğitimi, Rehberlik ve
Psikolojik Danışmanlık anabilim dallarının 1, 2, 3 ve 4. sınıflarında öğrenim gören toplam 425
öğretmen adayı oluşturmaktadır. Ölçme aracının geliştirilmesi süreci sırasıyla; kapsam
geçerliliği için uzman görüşü alma, açımlayıcı faktör analizi ve doğrulayıcı faktör analizini
içerecek şekilde üç aşamada gerçekleştirilmiştir. Ölçeğin faktör yapısını ortaya çıkarmak için
verilerin analizinde SPSS ve AMOS paket programından yararlanılmıştır. Geliştirilen ölçek iki
faktörlü olup 5’li likert tipindedir. Bu faktörler “öğretmen özelliği” ve “sevgi ve değer” olarak
isimlendirilmiştir. AMOS programı yardımıyla doğrulayıcı faktör analizi yapılmış ve iyilik
uyum endeksleri 2 faktörlü ve 28 maddeden oluşan yapıyı doğrulamıştır. Ölçeğin güvenirlik
katsayısı Cronbach Alpha 0.925’dir.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [651]