Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTaşdemir, Mehmet
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:55:44Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:55:44Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRrMk1EWTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/699
dc.description.abstractEğitim felsefesi öğretim programı geliştirme etkinliklerinin merkezinde yer almaktadır. Bu süreçte felsefeler karar vermede değer filtreleri gibi hizmet ederler. Bu araştırmanın amacı okul ve uyguladığı eğitim programının felsefesinin değerlendirilesi bakımından Wiles ve Bondi'in önerdiği değerlendirme yaklaşımını ana hatları ile ortaya koyarak program geliştirme ve değerlendirme alanında ulusal literatüre katkı sağlamaktır. Literatür taramasına dayalı olarak elde edilen bulgulara göre Wiles ve Bondi'in değerlendirme modelinde 5 boyutta 15 alt boyut bulunmaktadır. Bir okulda yapılacak gözlem ve incelemelerde bu boyutlar yapılandırılmış/katı (K) bir yapı sürecinden esnek bir yapıya (E) doğru uzanan bir boylamda anlamlandırılmaya çalışılır. Wiles ve Bondi'ye göre; program amacının (felsefesin) açık olduğu okullarda, yapı ya da esneklik derecesi oldukça sabit olmalıdır. Diğer bir ifade ile yapı ve esnekliğin 5 derecesi (K-->E) 15 boyutta belirlendiğinde, grafiksel gösterimle güçlü okullar oldukça dikey sütunlara sahip olmalarına karşın bir okul profilindeki zikzaklı bir model öğrenme tasarısında bir tutarsızlık olduğunu gösteriren_US
dc.description.abstractPhilosophy of Education is in the centre of developing activities for curriculum development. In this process, philosophies service as value filters on deciding. In this study, the aim is to contribute to the national literature in curriculum development and curriculum evaluation fields by revealing the evaluation approach of Wiles and Bondi's in terms of evaluating the philosophy of the school and its educational programme. According to the findings which are predicated on literature review, in Wiles and Bondi's evaluation model there are 5 basic dimensions and 15 subdimensions. With the observations and researches in a school, these dimensions are tried to be explained in a longitude from a structured (S) form process to a flexible form (F). For Wiles and Bondi's, in the schools where the philosophy of education is clear, form or flexibility degree has to be quite constant. In other words, If it shows on a chart, a zigzag model in a school's profile shows inconsistency in learning design although stronger schools have quite vertical pillars when the five degrees of form and flexibility are defined in fifteen dimensions. (S-->F)en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleOkul Ve Okul Programı Felsefesinin Değerlendirmesinde Wiles ve Bondi Yaklaşımıen_US
dc.title.alternativeThe Approach Of Wiles And Bondito Evaluate School And Curriculum In The Context Of Education Philosophyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalElektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)en_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue54en_US
dc.identifier.startpage19en_US
dc.identifier.endpage45en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster