Güncel Gönderiler: Sosyal Bilimler Enstitüsü
Toplam kayıt 754, listelenen: 301-320
-
Osmaniye Düziçili Aşık Mustafa Çabuk'tan derlenen Köroğlu türkülü hikayeleri (İnceleme-metinler)
(Ahi Evran Üniversitesi, 2016)Konusu genellikle kahramanlık ve aşk olan, gerçek veya gerçeğe yakın hikâyelerin anlatıldığı anlatım türüne "halk hikâyesi" denir. Halk hikâyeleri eski dönemlerin sosyal, politik ve kültürel özelliklerini yansıtır. Hikâyeleri ... -
Ortaöğretim öğrencilerinin internet bağımlılık, siber zorbalık ve bilgisayara karşı tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi
(Ahi Evran Üniversitesi, 2013)Ortaöğretim 9., 10. ve 11. sınıf öğrencilerinin internet bağımlılık ve siber zorba/kurban olma düzeyleri ile bilgisayara karşı tutumlarının ne düzeyde olduğunu belirlemek, bu çalışmanın genel amacını oluşturmaktadır. ... -
Ortaokul sosyal bilgiler kitaplarındaki ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin içerik analizi
(Ahi Evran Üniversitesi, 2015)Yapılan bu araştırmanın amacı; 2013 yılında hazırlanan ortaokul Sosyal Bilgiler kitaplarındaki ölçme ve değerlendirme anlayışı çerçevesinde ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin MEB yayınevi ve Özel yayınevi tarafından ... -
Ortaöğretim kurumu müdürlerinin duygusal zekâları ile karizmatik liderlik özellikleri arasındaki ilişki
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2023)Bu çalışmanın temel amacı öğretmen algılarına göre, ortaöğretim okulu müdürlerinin duygusal zekâ becerileri kullanma düzeyleri ile karizmatik liderlik becerileri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın evrenini ... -
Ortaokul öğrencilerinin yabancı dil öğrenimine yönelik kaygı, öz-yeterlik ve başarı durumlarının incelenmesi
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2021)Toplumlar arasında iletişimin kurulması ve devam ettirilmesi için ortak bir dile ihtiyaç duyulmaktadır. Bu bağlamda; yabancı dil öğrenimine duyulan ihtiyaç, günden güne artmaktadır. Bugün dünyada var olan diller arasında ... -
Ortaokul öğrencilerinin yazılı anlatımlarında konuşma dili unsurlarının incelenmesi
(Ahi Evran Üniversitesi, 2016)Bu çalışmada ilköğretim ikinci kademe 5. ve 8. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatımlarında kullanmış oldukları konuşma dili unsurları tespit edilmiş ve alanyazında tespit edilen konuşma dili unsurlarına göre sınıflandırılmıştır. ... -
Ortaokul öğretmenlerinin algılarına göre müdürlerin yönetici yeterlikleri ile öğretmenlerin psikolojik dayanıklılık düzeyleri arasındaki ilişki
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın genel amacı, Türkiye'de Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin algılarına göre müdürlerin yönetici yeterlikleri ile öğretmenlerin psikolojik dayanıklılıkları arasındaki ... -
Ortaokul öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik inanç ve motivasyonları
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2023)İnsan duyuşsal özellikleri ile var olan bir varlıktır. İnanç ve motivasyon ise insanın duyuşsal özellikleri arasında yer almaktadır. İnsan yaşamına farklı şekillerde etkisi olan inanç ve motivasyon, bireyin öğrenmesi ... -
Ortaokul öğrencilerinin okula uyumlarının incelenmesi
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2021)Ortaokul dönemi öğrencilerin ilkokulu bitirdikleri ve ergenliğe geçiş yaptıkları bir dönemdir. Ortaokula geçen öğrenciler 4 + 4 + 4 sistemi ile birlikte ortaokula daha erken yaşta başlamakta ve sınıf öğretmeninden sonra ... -
Ortaokul öğrencilerinin okuma motivasyonlarının çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi: Kırşehir ili örneği
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)Bu çalışma ortaokul öğrencilerinin okuma motivasyonlarını çeşitli değişkenler açısından değerlendirmek üzere betimsel ve ilişkisel tarama modelinde yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2021-2022 eğitim öğretim döneminde ... -
Ortaokul öğrencilerinin Türkçe dersi öz yeterlik algıları
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)Nicel bir nitelik taşıyan bu çalışma; Giriş, Kavramsal/Kuramsal Açıklamalar, Yöntem, Bulgular, Sonuç ve Tartışma olmak üzere altı ana bölümden oluşmuştur. Bu araştırmada, ortaokul öğrencilerinin Türkçe dersi öz yeterlik ... -
Ortaokul öğrencilerinin iletişim becerileri ve Türkçe dersine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)Bu çalışma ortaokul öğrencilerinin iletişim becerileri ve Türkçe dersine yönelik tutumlarını çeşitli değişkenler açısından incelemek amacıyla betimleyici olarak yapılmıştır. Çalışma örneklemini 2018-2019 eğitim-öğretim ... -
Ortaokul öğrencilerinin Matematik dersine yönelik kalıplaşmış düşüncelerinin akademik başarıları ile ilişkisi (Kırşehir ili Cacabey ortaokulu örneği)
(Ahi Evran Üniversitesi, 2017)düşüncelerini ortaya koymak, matematik dersine yönelik kalıplaşmış düşüncelerinin akademik başarılarıyla ilişkisini saptamak, sınıf seviyelerine ve cinsiyetlerine göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemektir. ... -
Ortaokul öğrencilerinin matematik başarılarının incelenmesi
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)Bu çalışmada temel amaç ortaokul öğrencilerinin matematik başarılarının yordanmasıdır. Yordanan değişken matematik başarısı, yordayıcı değişkenler ise öz düzenleme, öz yeterlik, algılanan özerklik desteği, matematiğe yönelik ... -
Ortaokul öğrencilerinde antisosyal davranışların incelenmesi
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)Ortaokul öğrencilerinde antisosyal davranışların incelendiği bu araştırmada antisosyal davranışların aile desteği, aile kontrolü, akran ilişkileri, akademik yeterlik ve sosyal yeterlik değişkenlerinin antisosyal davranışları ... -
Ortaokul öğrencilerinin akıcı okuma becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Yozgat ili örneği)
(Ahi Evran Üniversitesi, 2017)Değişen dünyada bilgiye ulaşmanın en doğru yolu okumaktır. Okuma, bir çözümleme, yorumlama ve eleştirme işidir. Akıcı okuma ise okuma becerisinin önemli bileşenlerindendir. Akıcı okuma, uygun hızla, kelimeleri kolayca ... -
Ortaokul öğrencilerinin argüman kurma becerileri ile eleştirel düşünme problem çözme ve yaratıcı düşünme becerileri arasındaki ilişki
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)Bu çalışma, ortaokul öğrencilerinin argüman kurma becerileri ile eleştirel düşünme, problem çözme ve yaratıcı düşünme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada karma yöntem ... -
Ortaokul öğrencilerinin dil bilgisine yönelik tutumlarının incelenmesi
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2021)Nicel bir nitelik taşıyan, betimsel desenin kullanıldığı bu çalışma; Giriş, Kavramsal/Kuramsal Açıklamalar, Yöntem, Bulgular, Sonuç ve Tartışma olmak üzere altı ana bölümden oluşmuştur. Bu araştırmada, ortaokul 8. sınıf ... -
Ortaokul İngilizce öğretmenlerinin derslerinde beden dili kullanma durumları (Kırşehir ili örneği)
(Ahi Evran Üniversitesi, 2016)Bu çalışmanın amacı, ortaokul İngilizce öğretmenlerinin derslerinde beden dili kullanım durumlarını belirlemektir. Araştırma kapsamında tarama modellerinden olan tekil tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma ... -
Ortaokul öğrenci, öğretmen ve yöneticilerinin öğrenci başarısını etkileyen faktörlere ilişkin görüşlerinin pareto analizi ile değerlendirilmesi
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2020)Bu araştırma ortaokul düzeyinde öğrencilerin başarısını etkileyen faktörlere ilişkin yönetici, öğretmen ve öğrencilerin görüşlerini, başarı algılarını, başarıya etki eden faktörleri ortaya çıkarmayı, bu maddeleri Pareto ...