dc.contributor.author | Düzcan, Yaşar | |
dc.date.accessioned | 2025-01-07T08:17:15Z | |
dc.date.available | 2025-01-07T08:17:15Z | |
dc.date.issued | 2024 | en_US |
dc.date.submitted | 2024 | |
dc.identifier.citation | Düzcan, Yaşar. Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarındaki Siyasi Coğrafyaya İlişkin Kazanımların Ders Kitaplarına Yansıması. (Yüksek Lisans Tezi), Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12513/7009 | |
dc.description.abstract | Sosyal bilgiler bireylerin toplumsal, kültürel ve siyasal bilgi ve becerilerini geliştirmeyi amaçlayan
disiplinler arası bir derstir. Bu ders, öğrencilere coğrafi bilgilerin yanı sıra siyasi yapılar ve bunların dünya
üzerindeki etkileri konusunda da önemli kazanımlar sunar. Özellikle siyasi coğrafya, öğrencilerin
dünyadaki siyasi sınırlar, devletler arası ilişkiler, ulusal ve uluslararası politik süreçler hakkında farkındalık
kazanmalarına yardımcı olur. Sosyal bilgiler öğretim programlarında yer alan siyasi coğrafyaya ilişkin
kazanımlar, bireylerin bu konularda derin bir anlayış geliştirmeleri için müfredatta belirli bir yere sahiptir.
Bu kazanımların ders kitaplarına nasıl yansıtıldığı ise, öğrencilerin bu bilgileri ne şekilde öğrendiklerini ve
nasıl yorumladıklarını doğrudan etkileyen önemli bir faktördür.
Bu çalışma, sosyal bilgiler öğretim programlarındaki siyasi coğrafyaya ilişkin kazanımların ders kitaplarına
nasıl yansıtıldığını incelemeyi amaçlamaktadır. Siyasi coğrafya kazanımlarının ders kitaplarına
yansımasının belirlenmesi amacı ile nitel araştırma yöntemleri uygulanarak bu yansımanın ne düzeyde
olduğunun tespit edilmesi hedeflenmiştir. Bu araştırmada nitel araştırma desenlerinden doküman
incelemesi modeli kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda, siyasi coğrafya kazanımları ve siyasi coğrafyaya ait kavramların 6 . ve 7. sınıf
düzeylerinde benzer sıklıklarda yer aldığı tespit edilmiştir. 5. Sınıf düzeyinde ise diğer sınıf düzleyenlerine
göre kazanımlar daha fazla yer alırken, siyasi coğrafyaya ait kavramlarının daha az yer aldığı tespit
edilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Ders Kitapları | en_US |
dc.subject | Kazanımlar | en_US |
dc.subject | Öğretim Programları | en_US |
dc.subject | Siyasi Coğrafya | en_US |
dc.subject | Sosyal Bilgiler | en_US |
dc.title | Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarındaki Siyasi Coğrafyaya İlişkin Kazanımların Ders Kitaplarına Yansıması | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |