Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDilber, Nilay Çağlayan
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:55:45Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:55:45Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn0378-2905
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpBeE16SXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/701
dc.description.abstractBireylerin kavramları nasıl öğrendiklerini, sözcükleri anlamlarıyla nasıl ilişkilendirdiklerini ve kavramsal bilgiyi bellekte nasıl depoladıklarını açıklamak üzere çeşitli kavram oluşturma kuramları ortaya atılmıştır. Bu araştırmada, Rosch'un çalışmaları (1973, 1975, 1978, 1996) ile ortaya konan prototip kuramından ve bu kuram içerisinde bağlamın prototipi değiştirdiği görüşünü savunan Roth ve Shoben (1983)'in çalışmalarından söz edilmiştir. Kuram içerisindeki bu çalışmaları sınamak amacıyla Kırşehir ilindeki MEB'e bağlı bir okulun toplam kırk ortaokul 5. ve 8. sınıf öğrencisinin belirli ulamlardaki prototiplerini sorgulayan iki uygulama yapılmıştır. Analizler sonucunda ilk uygulama için elde edilen bulgular, Rosch (1973)'un çalışmaları ve Türkçe için yapılan benzer çalışmalarla (Seferoğlu, 1999; Gökmen, 2013) örtüşmektedir. İkinci uygulama içinse deneklerin belirlenen kavram ulamlarına ait prototiplerinin bağlamla değiştiği görülmüştür. Bu durum, dil öğretimine yönelik etkinliklerde öğretmene rehberlik edici, öğrenciye de kolaylık sağlayıcı bir rol üstlenebilir.en_US
dc.description.abstractVarious concept formation theories were put forth in order to explain how individuals learn the concepts, how they associate words with their meanings and how they store the conceptual knowledge in their memory. In this study, we examine the Prototype Theory which is developed by Rosch, and introduce Roth and Shoben's studies, which advocate that the concept changes the prototype. Two different applications are applied in order to test Roth and Shoben's studies and identify the prototypes withing specific categories of a total of forty elementary school students who are 5th and 8th grade students in the province of Kırşehir. Rosch (1973)'s studies results and similar studies' which are about Turkish (Seferoğlu, 1999; Gökmen, 2013) results are match up with together. Results of the analysis showed us that the prototypes of those subjects are changing according to the contexts. This situation might guide the teachers on activities related with the language teaching and may play a major role in providing convenience to the students.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKültürel Çalışmalaren_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.subjectDil Bilimen_US
dc.subjectFelsefeen_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectEtiken_US
dc.subjectKadın Araştırmalarıen_US
dc.subjectAfrikaen_US
dc.subjectAvustralyaen_US
dc.subjectKanada Edebiyatıen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectBilgien_US
dc.subjectBelge Yönetimien_US
dc.subjectBritanya Adaları Edebiyatıen_US
dc.subjectŞiiren_US
dc.subjectCoğrafyaen_US
dc.subjectKlasikleren_US
dc.subjectFiziki Coğrafyaen_US
dc.subjectFolkloren_US
dc.subjectAlmanen_US
dc.subjectFlemenken_US
dc.subjectİskandinav Edebiyatıen_US
dc.subjectDavranış Bilimlerien_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectDil ve Dil Bilimen_US
dc.subjectOrtaçağ ve Rönesans Çalışmalarıen_US
dc.subjectAntropolojien_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.subjectAmerikan Edebiyatıen_US
dc.subjectArkeolojien_US
dc.subjectEdebi Teori ve Eleştirien_US
dc.subjectEdebiyaten_US
dc.subjectSlav Edebiyatıen_US
dc.subjectBeşeri Bilimleren_US
dc.subjectOrtak Disiplinleren_US
dc.subjectBilim Felsefesi ve Tarihien_US
dc.subjectEdebiyat (Romantizm)en_US
dc.subjectEtnik Çalışmalaren_US
dc.subjectAlan Çalışmalarıen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.subjectMantıken_US
dc.subjectTiyatroen_US
dc.subjectEdebi İncelemeleren_US
dc.subjectAsya Çalışmalarıen_US
dc.titleOrtaokul Öğrencilerinin Kavramsal Ulamları Üzerine Bir Çalışma (Prototip Kuramı Çerçevesinde)en_US
dc.title.alternativeA Study About Conceptual Categories of Secondary School Students (Within the Prototype Theory)en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalDil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume54en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage211en_US
dc.identifier.endpage229en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster